vatteninsprutning
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 223
- Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
- Ort: Strömstad
- Kontakt:
vatteninsprutning
hej är det någon som kan säga mig vad detta är för slang,, ser ut som om den kommer ifrån vattenkanalerna i toppen till starx efter förgasaren ,,
är det vatten insprutning eller nån kylning av nått slag? eller någon som vet ?
har markerat slangen med rött!
den som kommer ut av förgasaren igen mynnar ut i luften, men vet inte om den har nått samband med den ingående
är det vatten insprutning eller nån kylning av nått slag? eller någon som vet ?
har markerat slangen med rött!
den som kommer ut av förgasaren igen mynnar ut i luften, men vet inte om den har nått samband med den ingående
Volvo 164 WT
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1928
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 223
- Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
- Ort: Strömstad
- Kontakt:
hej
Den har startat men den går dåligt på orginal tändinställning.
dock när jag flyttar fram tänkablarna ett hack så går den mycket bättre?? vad kan det vara för fel? har det med drevet på kamaxeln att göra??
tacksam för svar
och tack för svaret på min första fråga. Men varför värma röret när det e kall luft man vill ha? E det för att spara turbon eller för Miljösynpunkt?
dock när jag flyttar fram tänkablarna ett hack så går den mycket bättre?? vad kan det vara för fel? har det med drevet på kamaxeln att göra??
tacksam för svar
och tack för svaret på min första fråga. Men varför värma röret när det e kall luft man vill ha? E det för att spara turbon eller för Miljösynpunkt?
Volvo 164 WT
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
en förvärmning krävs för att inte soppan ska rinna in i turbon.
vad kör du för tändinstälning??
vad kör du för tändinstälning??
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1928
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 223
- Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
- Ort: Strömstad
- Kontakt:
hej
jo för när jag har ställt fördelaren som jag tycker den skall stå, så går den bara igång om jag har vridit fördelaren max motsols. Men om jag flyttar tänkablarna ett hack framöver ( alltså ettan på 2 an och 2 an på 3 o.s.v.)
då går det att ställa motorn så att den går bättre.
Men när jag strobar motorn då så ser man inte 0 läget på remskivan.?
Så nu har jag gjort så att jag har ställt (oljepumpsdrevet) en kugg framför där den skall vara. Och då ser jag 0 märkningen på remskivan.. men då är det så här, att när jag strobar motorn nu så vill den gå dåligare ju närmare 0 markeringen den kommer
Och det ä en lång bit kvar tills man börjar närma sig markeringarna?''
Någon som har en aning om vad det kan vara ??
då går det att ställa motorn så att den går bättre.
Men när jag strobar motorn då så ser man inte 0 läget på remskivan.?
Så nu har jag gjort så att jag har ställt (oljepumpsdrevet) en kugg framför där den skall vara. Och då ser jag 0 märkningen på remskivan.. men då är det så här, att när jag strobar motorn nu så vill den gå dåligare ju närmare 0 markeringen den kommer
Och det ä en lång bit kvar tills man börjar närma sig markeringarna?''
Någon som har en aning om vad det kan vara ??
Volvo 164 WT
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: hej
försök att få ca 25 grader max utslagen fördelare utan vac inkoplat.Hogdalracing skrev:jo för när jag har ställt fördelaren som jag tycker den skall stå, så går den bara igång om jag har vridit fördelaren max motsols. Men om jag flyttar tänkablarna ett hack framöver ( alltså ettan på 2 an och 2 an på 3 o.s.v.)
då går det att ställa motorn så att den går bättre.
Men när jag strobar motorn då så ser man inte 0 läget på remskivan.?
Så nu har jag gjort så att jag har ställt (oljepumpsdrevet) en kugg framför där den skall vara. Och då ser jag 0 märkningen på remskivan.. men då är det så här, att när jag strobar motorn nu så vill den gå dåligare ju närmare 0 markeringen den kommer
Och det ä en lång bit kvar tills man börjar närma sig markeringarna?''
Någon som har en aning om vad det kan vara ??
kolla att du har vridit rattar mm rätt på strobben.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 223
- Blev medlem: sön aug 06, 2006 10:05 am
- Ort: Strömstad
- Kontakt:
hej
okej,, så den går att såtta på 3 olika sätt?? då ligger felet antagligen där, har stuckit in en skruvmejsel och kolven e inte där. den e då och skall vända för att komprimera.
Volvo 164 WT