Daniel / 740 / Habo

En liten presentation av er själv (frivillig)
Användarvisningsbild
landin_82
Lite mer laddtryck

Daniel / 740 / Habo

Inlägg av landin_82 »

Kanske lika bra att presentera sig då man gjort några inlägg och börjat trivas på detta forum :D

Heter Daniel Landin är 25 och bor i Habo utanför jönköping med min flickvän och mina två hundar chilla (amstaff) och chess (staff).

Jobbar på en liten mekanisk verkstad med att svetsa/ pulverlacka/ montera/ bocka rör + diverse annat

Håller på att bygga om en golf mk1 till RWD, skulle bara va ett litet bonn bygge från början, men de slutade i att allt blev jätte seriöst och de betyder att jag inte hinner få ut den till denna sommaren. Tänkte då att jag skulle köpa mig en b230et motor och stoppa ner i min vinter 740 så man har ngt lite roligare i sommar. Men som vanligt så spårade de ur och nu ligger motorn i molekyler på jobbet och väntar på nya lager å packningar + diverse andra roliga grejor som grövre stakar, större turbo, jätter portad 531 topp med vx3 kam m.m m.m

Jaha de var väl allt tror jag, ska väl ner te jobbet nu å fortsätta med motorn :D
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck

Inlägg av Foffe »

Att dels jobba som mekaniker och få tillgång till många maskiner och sammtidigt vara en pedant som inte genar i tillverkningen måste ju vara en veldigt intressant kombination.
Men jag kan inte hitta din RWD golf på "vad händer i garaget" avdelning ??? är jag en kratta på att leta eller har du inte lagt ut den än?
Eftersom du nu bytt te bakhjulsdrift kan man ju fråga sej va du valt för motor/växellåda till denna bil :D
Bild
Användarvisningsbild
landin_82
Lite mer laddtryck

Inlägg av landin_82 »

Hehe ja de är väldigt bra med tillgång till maskinerna så man kan tillverka de man behöver själv :D

Förstår att du inte hittar ngn projekt tråd då jag inte hunnit lägga ut ngn än :oops: Kommer dock en snart :wink:

Håller på med motorvalet, men ska kolla lite med plats m.m så får de plats så åker de i en b23et, vxl låda blir väl en m46 eller ngn getrag låda Får se vad som händer :D Kommer snart en tråd jag lovar
Skriv svar