lite tips???

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Klyrre
För mycket laddtryck

lite tips???

Inlägg av Klyrre »

tjoo.. har funderat ett tag på en turbo te min b20... har inte pysslat me turbo förut så ja tänkte få lite tips här... t.ex: vilken turbo man kan ha, sprut eller gasare, funkar D-kam någorlunda?? har inte tänkt å bygga ett monster te å börja me eftersom plånboken inte e så tjock när man e student... får bli lite upgrades senare isf.. skulle inte va fel om man kunde få tips om vart man kan köpa trycktätade fuggar ifall de blir en sån konstruktion heller.. aja.. har väl glömt massor men lär väl hänga här på forumet nu...
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Välkommen Klyrre!

Man kan väl säga så här att förgasare är nog allra billigast. Jag satsar på sprut direkt för jag kan elektronik och orkar inte lära mig hur man trimmar med förgasare :)
Det kostar lite mer men jag tycker det är intressant så det känns inte som en bromskloss precis.

Läs lite gamla inlägg här så får du nog lite tips och trix, alltid bra innan du börjar fråga "enkla frågor" som besvarats om du letat lite. Kommer du med vettiga frågor så tror jag dom sluga trimmarna här på forumet hjälper dig bättre. ;)

Jag har en plan för min B20, den ska konverteras till MegaSquirt insprutning och Ford EDIS tändning som styrs av MS. Har man gjort det så har jag mycket bättre förutsättningar att slänga på en turbo sen. Jag ska göra en liten kalkyl så jag ser att ekonomin håller i det här.. :twisted:

/Mattias
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar