Jens Gustavsson skrev:häftig motor!
såg fint ut med fodrena och så
hur mycket ska motorn skrämas?
kam, grenrör, topp,turbo, grenrör, max rpm, användningsområde??
Foderbilden snodde jag på Darton
Mitt block är inte modifierat ännu.
Bottendelen blir fodrad, JE kolvar och Eagle stakar. Eagle blir det endast för att de har Northstar stakar på hyllan 750hk per bank uppger de.
Lite lustig specning!?
Smidd vev orginal
10mm stålgördel (orginal 3mm)
Borra ur och i med grövre insatsgänga till topplocksbultarna
Åsså pinnbultat i alla riktningar
Smörjning lutar åt 4stegs torrsump
Topparna tänker jag fila själv.
34/29 ventiler Inconell på avgassidan
Grenrör hemmasmide 2x 4-1 med singelturbo
Turbo är i dagsläget en HX60
Insug är ett hemmasmide
Kammar är ett svårt ämne, finns inga att köpa.
Får antagligen slipa om orginal, så något häftigt kan det tyvärr inte bli.
Det sätter även begränsning på ca 7000rpm.
Börjar såhär så får jag se om det lirar.
Motorn skall sitta i en banleksak så igentligen borde jag hänga på två små TD04´or för brutalrespons.
Mycket kan hända innan det blir sjösättning
Eftersom bilen ser ut ungefär såhär ut just nu, finns det ju lite där att göra också
