Vilka hyr ut bilsläp i umeå?

Tjata om vad som helst .
Micke!
För mycket laddtryck

Vilka hyr ut bilsläp i umeå?

Inlägg av Micke! »

Nu ska det hämtas ännu en bil och nu behövs det ett bilsläp! Tänkte att allt skulle vara lugnt och man gör som vanligt och hyr ett släp på statoil Carlshem. MEN nu är det så att deras större bilsläp har blivit stulet och det enda bilsläpet som dom har klarar 1000 kg ungefär. Bilen som ska hämtas väger 1360 kg tjänstevikt så det blir ju en del övervikt. Är det någon som vet nått ställe som har ett större bilsläp än det där?
Fan nått ställe i Umeå borde väll ha det tycker man?!

Tacksam för hjälp då den helst ska hämtas på tisdag!
Stopping distances become irrelevant because you won’t see the obstacle in the first place. By the time you know it was there, you’ll have gone through the windscreen, through the Pearly Gates and be half way across God’s breakfast table.
matteman
Lite mer laddtryck

Inlägg av matteman »

Kolla med OK/Q8 på backenvägen, dom har bilsläp vet jag.
mswd
För mycket laddtryck

Inlägg av mswd »

Statoil på E12 mot umedalen har större släp!
Taksänkt och Sektionerad Amazon
Micke!
För mycket laddtryck

Inlägg av Micke! »

Backenvägen hade bara ett 900 kgs :(

Men Statoil Sandåker vid E12 hade ett som klarade 1450 kg som nu är bokat så jag får tacka så väldigt mycket mswd för den informationen! Du räddade mig där! Jag är skyldig dig en öl!

:thumbright:
Stopping distances become irrelevant because you won’t see the obstacle in the first place. By the time you know it was there, you’ll have gone through the windscreen, through the Pearly Gates and be half way across God’s breakfast table.
Användarvisningsbild
Fagervall
För mycket laddtryck

Inlägg av Fagervall »

jag lånade sandåkerns släp d¨jag hämtade amman, det gick kanonfint etter vägen
Det är okej att misslyckas, men inte okej att ge upp
mswd
För mycket laddtryck

Inlägg av mswd »

Micke! skrev:Backenvägen hade bara ett 900 kgs :(

Men Statoil Sandåker vid E12 hade ett som klarade 1450 kg som nu är bokat så jag får tacka så väldigt mycket mswd för den informationen! Du räddade mig där! Jag är skyldig dig en öl!

:thumbright:
ihågkommet :hihi: :thumbright:
Taksänkt och Sektionerad Amazon
Användarvisningsbild
nova70
För mycket laddtryck

Inlägg av nova70 »

Synd bara att mackarna har en förkärlek att hyra ut HECO- vagnar. dom är livsfarliga att dra med. Axlarna är förskjutna framåt, oavsett om man kör kort eller lång, lätt eller tung bil blir överhänget dramatiskt så enda chansen att kunna dra hyffsat säkert är att pumpa 4 kilo i bakre däcken och 1,5 i främre paret (testat med 1300 kilo nova och en van som dragbil).
Skriv svar