33 år
Singel
Gillar: Inte mysiga hemmakvällar och skogspromenader.
Gillar inte: Att vara utan turbokonverteringsprojekt eller öl.
Utbildning: Maskinkonstruktion på Shithögskolan i Sundsvall
Yrke: Motorutveckling/Motorprovnings-ingenjör på STT Emtec i Sundsvall
Hobby: Är väl förutom att sitta väldigt stilla och slita på soffskinnet att dricka öl i glada vänners lag att fippla med bilar och motorer.
Min Motorhistoria förutom mopedåldern började med 2 gamla BMW 2002or som trimmades på det sedvanliga sättet, dubbla weber45or, Dr Shrick-kam, extractor, 2" avgas osv. Gick som skit och drog 2,5 liter milen, den fullständiga lyckan var uppnådd!
Sen mest av en slump köpte jag en helt utrostad Galant turbo av årsmodell -85 1994/95. Upptäckte då WG-stången och gängorna på den, spännde upp WGn, sen var det kört....
Har avverkat ett otal Galanter även av de "senare" modellerna som kom -88, då de inte hade turbo så vart det ju så att man fick sätta dit det! Har tappat räkningen på antal växellådor och kolvar som gått åt, men lärorikt och kul har det ju varit.
Nu finns det en del att läsa om mitt och polaren V12 dubbelturboprojekt att läsa här. Jag har även en Mitsubishi Starion som är ett långtidsprojekt som jag kommer att redovisa här framöver. Jag försöker kombinera "bonntrim" med lite mera sofistikerade lösningar för att uppnå någon form av kostnadseffektiv trimning.