Öhhhh hehe, mycket frågor som jag inte vet så mycket om...
Men för att börja nånstans...
Aluminium har man väl till oljetråg och sånt
Här pratar vi 600 kg gjutjärnsmotor, varav toppen står för 90 kg.
Pyramidringar?? .. vad jag vet om O-ring/firering av dessa är iaf att ringarna är ngn slags wire, och skillnaden är att O-ringar fräses in i toppen och ligger an och pressar mot toppackningens egen ring, medans fireringen fräses både i topp och block och packningens ring tas undan. Reservation mot fel...
Originalpackningarna ska hålla för ungefär 45 Psi, och för tillfället är Wg ställd på 40 psi för säkerhets skull... skulle vara trevligt att kunna utnyttja hela turbons kapacitet som går upp till 55 psi innan den börjar komma utanför mappen.
Det ska hålla för 55 Psi med ARP/A1bult, men jag vill inte chansa
O-ring ska hålla för upp till 80 Psi och firering för 80+
Jag tror att det är mer höga turbotryck/cylidertryck som skjuter packningarna.. vatten/metanolsprut och N2O vill man ju ha
men vad vet jag...
