Tjena
äre nån som vet var man kan få tag i STORA cellpaket för att tillverka intercoolers? typ sånna dom använder i lastbilar osv.. självklart ska de va bra pris på grejjerna oxå annars är det ju inte så lönt
vad jag vet så är intercoolers som suttit på gamla lastbilar oftast sönderärgade av vägsalt väder & vind så tror inte det går använda så mycket av det som ligger där..
larsat skrev:Tjena
äre nån som vet var man kan få tag i STORA cellpaket för att tillverka intercoolers? typ sånna dom använder i lastbilar osv.. självklart ska de va bra pris på grejjerna oxå annars är det ju inte så lönt
jag har nåra nya liggandes, ca 500kr till en bilkylare eller 800kr för en hellastbils kylare.
annars så är kl-racings kylare med eller urna gavlar ett bra altenativ
caterpillar skrev: hør med en lastbilsverkstad, dom borde ha slike på skrapkontainern
det är oftast utbytes, om det inte är någon mekanisk åverkan, men då finns dte alltid motornördar som tar hand om det (det var så jag kom över min HX60 som står hemma)
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
johnny_tuoma: har svarat på ditt pm för länge sen..
jens: kollar du måtten nån dag? jag drar på semester nu..
Rogge: det går säkert kanske hitta på lastbilsställen men där jag frågade så sa dom att alla intercoolers dom tar hand om är så sönderfrätta av vägsalt så det är bara att slänga.. sen vad det har med hx60 att göra det vet jag inte
nej fyfan kl racings lösa cellpaket liknar skit, beställde ett var skevt som fan, så det fick han tillbaka. Däremot är PPF's cellpaket grymt fina, måtten kanske är lite dåliga, kör själv med 2 såna nu på höjden i min bil
Senast redigerad av Storås den tis aug 21, 2007 7:48 pm, redigerad totalt 1 gånger.
jag har fått endel intressanta erbjudanden, de som ställer till de är frakten osv
får höra av mig om ja har vägarna förbi strängnäs det kan nog vara intressant att köpa NXJ