Dagen D
Postat: tor sep 09, 2004 3:25 pm
Ja de hela började för lite mer än en vecka sen på söndag.
De var första uppstarten med nya kammen o toppen efter mkt felsökning så stog fördelaren fel när de var fixat så startade den bara fin fint. Efter den ca 40min långa inkörningen av kammen på 2700rpm så var man ju ganske nöjd att de funkade så här långt iaf.
Veckan som följde var de provkörning och ungefär allt som kunde vara fel var fel några exempel. Det fanns inget avluftnings hål i tanken, förgasare mm var inte tät, och de största felet var att när jag stummade fördelaren så stog rotorn fel så gnistan tände när de var 1cm fel.
När allt var fixat (tisdag) så gick den ju ganska bra laddade ca 0,8bar
Så jag tänkte att man måste ju få några mil på mätaren så jag körde till h-fors (föräldrarna)
Igår
Som av en händelse var bror där o skulle skjutsa en polare då tänkte jag aha ett tilfälle o prova mot hans bil (850 V8) så vi for ut första repan gick ganska bra låg hyfsat jämt fast jag missade 3an.
På tillbaka vägen så ser vi en bil utan lysen efter ett tag ser jag fan de är ju grannen i bäcken med sin amazon B30 Turbo ahaa nu måste man ju prova mot han också
så sakt o gjort första repan går hyfsat på 1an o halva 2an sen dog bara bilen fan hadde slut på soppa tur att de var 100m till macken.
Andra repan gick minst sakt LITE sämre när jag la i 2an så skorrade de så jag tänkte jaha nu for lådan (har bara M46)
när jag sen trycker in kopplingen för att få i nån annan växel så märker ja att det är bara friläge överallt.
Öpnade dörren o hör att de bara skrapar i sprängkåpan FAN svänghjulet
hadde lossnat så efter nedtagning av lådan så ser man att veven är skadad så de e bara att riva motorn.
De vart en kul men kort provkörning
Hare /simon
De var första uppstarten med nya kammen o toppen efter mkt felsökning så stog fördelaren fel när de var fixat så startade den bara fin fint. Efter den ca 40min långa inkörningen av kammen på 2700rpm så var man ju ganske nöjd att de funkade så här långt iaf.
Veckan som följde var de provkörning och ungefär allt som kunde vara fel var fel några exempel. Det fanns inget avluftnings hål i tanken, förgasare mm var inte tät, och de största felet var att när jag stummade fördelaren så stog rotorn fel så gnistan tände när de var 1cm fel.
När allt var fixat (tisdag) så gick den ju ganska bra laddade ca 0,8bar
Så jag tänkte att man måste ju få några mil på mätaren så jag körde till h-fors (föräldrarna)
Igår
Som av en händelse var bror där o skulle skjutsa en polare då tänkte jag aha ett tilfälle o prova mot hans bil (850 V8) så vi for ut första repan gick ganska bra låg hyfsat jämt fast jag missade 3an.
På tillbaka vägen så ser vi en bil utan lysen efter ett tag ser jag fan de är ju grannen i bäcken med sin amazon B30 Turbo ahaa nu måste man ju prova mot han också
så sakt o gjort första repan går hyfsat på 1an o halva 2an sen dog bara bilen fan hadde slut på soppa tur att de var 100m till macken.
Andra repan gick minst sakt LITE sämre när jag la i 2an så skorrade de så jag tänkte jaha nu for lådan (har bara M46)
när jag sen trycker in kopplingen för att få i nån annan växel så märker ja att det är bara friläge överallt.
Öpnade dörren o hör att de bara skrapar i sprängkåpan FAN svänghjulet
hadde lossnat så efter nedtagning av lådan så ser man att veven är skadad så de e bara att riva motorn.
De vart en kul men kort provkörning
Hare /simon