Hej, Amyson!
Har du en standard olje pump??? I rally amon som ska bli konventerad till turbo så sitter det en oljepump från nyare b21-23. Som är lite stor, så de flyttade den främre väggen på tråget närmre frambalken!! Men finns det andra sätt så är det bra att veta, för det är jävligt trånkt.. !
ger B21-23 pumpen mer olja eller tryck ????
på en av turbo satserna jag köpte i tidigt skede "10 år" så går oljereturen in i kamdrevskåpan, vad har det för roll ?????
slippa svetsa i tråget ???
näe spakstället tar i mot förarsidan. det va inte mycket men jag tänkte ersätta med en löstagbar kåpa. ska bara kapa vidare när det slutar regna...eller tills dess att jag har orkat städat ur garaget
Nu har adapter "brickorna" kommit från LTT (lindners turbo tekniska) som lärka så fint uttryckte det hehe...dom är iaf för att kopplingswiren (justeringen) till m40lådan ska passa på en m45 låda
Idag startade jag upp bilen och efter lite problem med att förgasaren inte fick bensin så startade den tillslut
ett rökfyllt garage och ilskna grannar fick man på köpet (kl 22.00)
Nu är det bara inkörning och sen se till att alla grejer sitter fast och att det inte blir några läckage.
mAySon skrev:Nu har adapter "brickorna" kommit från LTT (lindners turbo tekniska) som lärka så fint uttryckte det hehe...dom är iaf för att kopplingswiren (justeringen) till m40lådan ska passa på en m45 låda
Vad betalade du för dom ??
Har ju inte ens använt rätt skärhastighet och matning vid svarvningen...
ska inte klaga, men man vill ju inte betala allt för mkt för ngt som du skulle kunna få gjort av ngn på högstadiets tekniklektioner.