Sida 1 av 2
Ihopsättning av motorn.. (MODEM DÖDARE)
Postat: tor sep 16, 2004 12:38 am
av Eric Wiklund
Äntligen börjar det hända saker i garaget. Det går lätt och fort när man har alla delar
Lite bilder nedan.
Skvalpplåt i tråget
Oljeretur från turbon
Lackning av tråget.
Ihopsättning av motorn
Fick hjälp, därför det gick så fort

Nån som kan artbestämma denna vidriga farkost? (den gillade iaf inte thinner....)

Postat: tor sep 16, 2004 10:53 pm
av Fredde Holmgren
fyfaan... inga bilder på såna odjur tack! :smt103
Olje pump
Postat: fre sep 17, 2004 7:14 am
av Örjan
Hej, Amyson!
Har du en standard olje pump??? I rally amon som ska bli konventerad till turbo så sitter det en oljepump från nyare b21-23. Som är lite stor, så de flyttade den främre väggen på tråget närmre frambalken!! Men finns det andra sätt så är det bra att veta, för det är jävligt trånkt..

!
ger B21-23 pumpen mer olja eller tryck

????
på en av turbo satserna jag köpte i tidigt skede "10 år" så går oljereturen in i kamdrevskåpan, vad har det för roll

?????
slippa svetsa i tråget

???
Postat: fre sep 17, 2004 5:05 pm
av Eric Wiklund
jo det är en standard pump jag kör med.
hm har ingen aning hur det ser ut med större pump, fråga jens hur han har gjort...han hade nån större variant.
tror inte det spelar nån roll om den går in i kamkåpan eller tråget...oljan far ju lik förbannat dit ändå hehe
men nu när jag lix hade upp tråget så var det enkelt att svetsa dit den.
Postat: fre sep 24, 2004 5:04 pm
av Eric Wiklund
Postat: lör sep 25, 2004 10:47 am
av Fredde Holmgren
varför har du kapat sönder kardantunneln? m45:an passar väl ändå om jag inte minns fel?
Postat: lör sep 25, 2004 12:36 pm
av Eric Wiklund
näe spakstället tar i mot förarsidan. det va inte mycket men jag tänkte ersätta med en löstagbar kåpa. ska bara kapa vidare när det slutar regna...eller tills dess att jag har orkat städat ur garaget

Postat: ons sep 29, 2004 8:37 pm
av Eric Wiklund
Nu har adapter "brickorna" kommit från LTT (lindners turbo tekniska) som lärka så fint uttryckte det hehe...dom är iaf för att kopplingswiren (justeringen) till m40lådan ska passa på en m45 låda

Postat: tis nov 09, 2004 10:31 pm
av Eric Wiklund
Idag startade jag upp bilen och efter lite problem med att förgasaren inte fick bensin så startade den tillslut

ett rökfyllt garage och ilskna grannar fick man på köpet (kl 22.00)
Nu är det bara inkörning och sen se till att alla grejer sitter fast och att det inte blir några läckage.
ska skriva ihop mitt motor recept lite senare....
Postat: tis nov 09, 2004 10:34 pm
av Mats A
måste komma och göra ett hemma hos reportage tror jag , lördag kanske ?? detta måste vi titta närmare på

Postat: ons nov 10, 2004 10:43 am
av Eric Wiklund
hehe jo vi måste göra det...
men jag har inte löst alla problem än, kanske skulle ta det när turbon sitter där den ska osv.
den är bara uppstartad utan turbo nu för att se att den går...och sen har jag inget avgassystem heller =/ låter lite för mycket hehe
men jag ska säga till när jag har fixat alla sånna där små detaljer
Postat: tor nov 11, 2004 2:19 pm
av Reptilen
majson vad är det för äckligt jur på bilden , spindel ?
Postat: tor nov 11, 2004 3:25 pm
av Schlorven
Aaaa en så kallad korsspindel

Postat: tor nov 11, 2004 5:02 pm
av marmander
mAySon skrev:Nu har adapter "brickorna" kommit från LTT (lindners turbo tekniska) som lärka så fint uttryckte det hehe...dom är iaf för att kopplingswiren (justeringen) till m40lådan ska passa på en m45 låda

Vad betalade du för dom ??
Har ju inte ens använt rätt skärhastighet och matning vid svarvningen...
ska inte klaga, men man vill ju inte betala allt för mkt för ngt som du skulle kunna få gjort av ngn på högstadiets tekniklektioner.
Postat: tor nov 11, 2004 6:35 pm
av Eric Wiklund
marmander skrev: Vad betalade du för dom ??
Har ju inte ens använt rätt skärhastighet och matning vid svarvningen...
ska inte klaga, men man vill ju inte betala allt för mkt för ngt som du skulle kunna få gjort av ngn på högstadiets tekniklektioner.
betalade gratis för dom...och dom fungerar perfekt så jag har inget att klaga på hehe
