b18 underdel

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

b18 underdel

Inlägg av henkeboi »

tjenare..
funderar på hurpass mkt effekt original kolvar och stakar pallar med i en b18tic.
tänkte b18 med original underdel. kompsänkt (jobbade förbränningsrum och ev dubbla topplockspackningar).
k kam, t3 turbo, intercooler, 240T k jetronic, eget insug o grenrör, 3" avgas. är det lungt att ladda 0,5 bar eller kan man ladda ännu mer? vad kan man göra mer för att rädda underdelen? hur får man så bra turborespons som möjligt utan responssystem?

tacksam för svar

mvh

Henke
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

K-jeten tar nog slut vid ca 0.6bar, men B18 vill mer he he. Undvik spikningar (rätt med bränsle tändning) bara så håller den nog för 1.2bar då T3 tar slut.
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

Hur mycket pumpar en T3 luft för??
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

Schlorven skrev:Hur mycket pumpar en T3 luft för??
runt 250hk, men jag skulle nog byta till ett lite piggare aggregat om jag hade 250hk i en motor =)...t3 är ju egentligen ingen höjdare,,,anledningen att jag kommer använda mej av det är för att det är såpass trögstartat..hoppas på att kunna skona transmissionen lite..
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

sen tänkte jag på 240T bränslepump..men behövs det ingen förpump oxå?? :?
Skriv svar