Håller på att koppla in det sista nu i amman, nu till det jag är värdelös på el! Hur funkar tändningen på en sådan? är ju brytarlöst så måste väll ha tag i en tändningbox eller vad det heter? går ju inte bara å slänga dit en tändspole
Så om nån skulle säga vad jag behöver i elväg till att starta upp den i amazonen så skulle jag bli sååååå glad så
HaLinG skrev:Jo du måste ha en "box" men den är mkt enkel att koppla in
vad bjuder du för en ?
hehe ok! den styr väll tändningen eller hur funkar det?
NJa vet inte ens hur den ser ut så du får säga ett pris den kopplas till tändspolen o.s.v eller? ska beställa en Haynes reperationbok till 240 turbo...kan jag ju kika lite på hur det ser ut
Stämmer bra, dom två kablarna från fördelaren kopplas till en kontakt på tändmodulen, minus till spolen från tändmodulen och plus till spolen och modulen så är det klart, plättlätt..
B23a har inte brytarlöst orginal. Kolla efter en 240GLE/GLT med b23e så löser det sig....enklast är ju att ta allt från samma bil så vet man hur det ska kopplas oxå.
Spindelbygge på G
Volvo 242 -75
Volvo 750 -88 såld
Volvo 240 Turbo -83 Orginalrenovering.
pzn skrev:B23a har inte brytarlöst orginal. Kolla efter en 240GLE/GLT med b23e så löser det sig....enklast är ju att ta allt från samma bil så vet man hur det ska kopplas oxå.
ok..skummt! satt ju brytarlöst på denna motorn, men kanske var eftermonterat! aja får kolla upp om en GLT imörra på skroten tack alla som har hjälpt till så här långt