vad tror ni om detta?
- Magic_johnson85
- Lite mer laddtryck
vad tror ni om detta?
Har en kille som vill sälja en 140 med en turbomatad B20 i.
Motor:
B20
trycker igenom en orginal strombergare
laddar 0,5
turbon är en schwitcher som är anpassad för b20 (är schwitcher märket på turbon eller??, anpssad för B20??)
sitter en saab 900 intercooler på
han uppskattar en effekt på 160hk och en soppa förb på ca litern vid lugn körning.
vad tror ni om detta?
Motor:
B20
laddar 0,5
turbon är en schwitcher som är anpassad för b20 (är schwitcher märket på turbon eller??, anpssad för B20??)
han uppskattar en effekt på 160hk och en soppa förb på ca litern vid lugn körning.
vad tror ni om detta?
Re: vad tror ni om detta?
Min första tanke var: Trycker han luft/bränsle blandning genom IC:n???? Det kan inte ta så många mil innan IC:n är full med kondenserat bränsle= Ingen bra ide, enligt min mening. Bättre om han skulle köra med vatten insprutning och skippa IC:n, alt. köra helt utan varken IC eller vatten insprutning och ladda lite mindre..Magic_johnson85 skrev:Har en kille som vill sälja en 140 med en turbomatad B20 i.
Motor:
B20
laddar 0,5
vad tror ni om detta?
svar JA: Schwitser är fabrikatet på turbon, sen finns det även en modellbetäckning.. MEN! Är turbon tätad mot bensin- dumt att späda ut oljan med bensin..

Detta är endast några reflektioner från min sida.. Är det en bil du ska köpa tro?

MVH/ Micke Fredriksson
Mycket konstigheter på G.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
Motor:
B20
trycker igenom en orginal strombergare .=inget bränsle före kylaren.. nog kan det stämma med 1L mil och 160hk med en B20.
B20
trycker igenom en orginal strombergare .=inget bränsle före kylaren.. nog kan det stämma med 1L mil och 160hk med en B20.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Magic_johnson85
- Lite mer laddtryck
Hej!
Ok,
@mrabarth
Fuderar på det, får den för en billig peng, kan inte så mycket om turbo än men vill lära så jag såg det som en bra bil att lära sig på.
Är det komplicerat att instalera vatten insp?
Vad menar du me detta: Är turbon tätad mot bensin- dumt att späda ut oljan med bensin?
@Jens
Ok, tack. PS beundrar din bil =)
Bifogar en bild på turbon till bilen.

Mvh/björn
Ok,
@mrabarth
Fuderar på det, får den för en billig peng, kan inte så mycket om turbo än men vill lära så jag såg det som en bra bil att lära sig på.
Vad menar du me detta: Är turbon tätad mot bensin- dumt att späda ut oljan med bensin?
@Jens
Bifogar en bild på turbon till bilen.

Mvh/björn
- marmander
- Forumsberoende
- Kontakt:
Det skedde nog en liten missupfattning.. mrabarth trodde att du sög genom en strombergare... i så fall skulle han haft en poäng...Magic_johnson85 skrev:Hej!
Ok,
@mrabarth
@Jens
Mvh/björn
ser ju ut som du har insug för två su, eller? verkar ju vettigt..
Är grenröret ngt från gik eller?
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
MVH/
Simon
- Magic_johnson85
- Lite mer laddtryck

Håller med "marmander"- ser ut som insug för dubbla gasare. Sitter det bara EN förgasare på den?

MVH/ Micke Fredriksson
Mycket konstigheter på G.
- Magic_johnson85
- Lite mer laddtryck
Låter ju inte fel, frågan är vad kopplingen pallar. Siter tydligen en M45 på ny, men KG har väl förstärkta kopplingar va?marmander skrev:Kör du med intercooler, dubbla su...
med k-kam, portad topp och lite mer ladd, så ska det nog inte va några problem att få ut över 200hk
Killen känner för övrigt jensa här på forumet =)
Är riktig sugen på 140 Turbo, är så trött på killar med allt för mycket vax i håret och BMW som muckar vid rödljusen. Min 142GL komemr jag inte långt me.

/Björn
-
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt: