Är det ngn som kan ge en liten guide om hur man bestyckar?
lågfart, högfart, nålen?
När jag bestyckar lågfarten skall jag bara kör sakta då och slå av skotern och titta på stiftet svart blött=för stort lågfart munstycke?
Och när jag skall bestycka högfarten skall jag bara ge full gas ett par sekunder och direkt döda den och kika på stiftet vitt torrt=för litet huvudmunstycke?
Men nålen då? regelerar den bränslet över hela registret?
så tex: Om den är bestyckad lite magert på lågfarten och perfekt på
huvud munstycket och så flyttar jag nålen ett hack kommer den då
att kanske gå perfekt på lågfarten men lite fett på huvudmunstycket?
bestyckning?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 226
- Blev medlem: mån sep 12, 2005 12:43 pm
- Ort: LULEÅ
bestyckning?
ride hard die free!!
Hejsan, denna bild kanske kan hjälpa dig, http://i35.photobucket.com/albums/d175/ ... asare1.jpg
pejon
pejon
Peter Jonsson
Tacka vet jag sug!
Tacka vet jag sug!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 226
- Blev medlem: mån sep 12, 2005 12:43 pm
- Ort: LULEÅ
Tackar jo en fundering till hur läser jag av nya stift?pejon skrev:Hejsan, denna bild kanske kan hjälpa dig, http://i35.photobucket.com/albums/d175/ ... asare1.jpg
pejon
metallen är ju framme dvs ingen slags sot beläggning.. det enda jag ser
när jag tar upp mina stift är att dom är blöta betyder det att den går fett då?
ride hard die free!!