Hej!
Jag vill kolla om jag tänker rätt ang att flödesmäta en bränslepump.
Gör man så här eller ?
Koppla pumpen från tank mot regulator > ställ in önskat tryck på regulatorn man vill mäta vid > kör pump 1 min = se hur mkt som kommer ut i andra änden under denna min och kanske köra 5 ggr för ett bra medelvärde ?
Tänker jag rätt som ovan eller ?
mvh/ Mathias
Flödesmäta en bränslepump ?
Håll noga koll på matningsspänningen till pumpen, det påverkar väldigt mycket på de flesta typer av pumpar.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Ni som pysslat med detta, va använder ni för något att spänningsmata pumpen med ?
Om man nu skall kunna kolla vid olika spänningsmatningar så vore det ju fint med ett ställbart ställbart spänningsaggregat, kollat runt lite men inte hitta nåt vettigt som klarar leverara 0-15V samt strömstyrkor på över 10A.
Om man nu skall kunna kolla vid olika spänningsmatningar så vore det ju fint med ett ställbart ställbart spänningsaggregat, kollat runt lite men inte hitta nåt vettigt som klarar leverara 0-15V samt strömstyrkor på över 10A.
Med motorn på tomgång och generatorn som laddar på så drar det väldigt lite bränsle, så den lilla felfaktorn kan man gott räkna med. Nu går den ju lite fett när du höjer trycket men.. 
Eller koppla en annan bil till din med motorn igång, med bra startkablar.
Annars kör du bara på batteri-spänning och räknar med att du har god marginal när generatorn sen laddar.

Eller koppla en annan bil till din med motorn igång, med bra startkablar.
Annars kör du bara på batteri-spänning och räknar med att du har god marginal när generatorn sen laddar.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.