B20 turbo blöddrar

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
142t
För mycket laddtryck
Inlägg: 124
Blev medlem: tis mar 02, 2004 9:56 pm
Ort: trollhättan

B20 turbo blöddrar

Inlägg av 142t »

Tjena,

jag har en B20 med kompsänkt topp K-kam, Schwitzer agg, trycker genom enkel stromberg, 900 intercooler, 0085 fördelare låst, en mekanisk bensinpump med laddtryck i membranet, m45.

Bilen går ganska bra från ca 3000 varv upp till 5000, men vid ca 4500varv på 3:an så blöddrar den.

Kan det vara otillräckligt med soppa, eller tändningen ?
Kanske byta till elpump?

(edit: Fixade till svenskan lite /Mattias)
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

Du måste använda elpump för insprut, samt tryckregulator till turbo!

Kanske dags att lägga detta i ngn form av faq? verkar som det vanligaste problemet för budgetbyggena...

Skaffa detta, så ska det nog gå fint
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

marmander skrev:Kanske dags att lägga detta i ngn form av faq? verkar som det vanligaste problemet för budgetbyggena...
Tanken har slagit oss, kan hända det skrivs nåt på STS-sidan i vinter.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar