Motor:
Volvo 230fk med 16v topp
Parnerstakar
JE Kolvar 9.0:1 i komp
portad och mirrafräst topp
Omslipade kammar (PPF)
b20 tråg och ombyggd oljepump
dubbla ventilfjädrar
PPF 50mm dump
eget plenum i alu
Acufab 70mm spjällhus
alu remskiva
Vipec v44 med vag spolar
Bränsle sytem:
4st 1600 spridare
2st bosch 044
Nukerail och y kors
Avgas:
Rostfritt grenrör
Tial 44 wg
Bw s258
3.5" downpipe
3" avgasystem
Chassi/drivlina:
Avo ställbara dämpare fram/bak
Volvo 1031 lamelldiffad i orginal fjäderskålar och övere
momentstag i uniballs
Volvo nav fram
Tremec tko 600rr
Tilton 3skivig koppling
Såg ju ut att bli riktigt hårigt! kul med opel å volvokraft Har funderat lite på ett sånt grenrör som du har, bara rakaste vägen, tror att det funkar bra på 16v med lite flås ändå! Finns det nån tanke bakom så pass hög komp som 9.0?
Jag kommer att köra e85.
har kört motorn förra året i en 240 men då med 284graders kammar och stumma tryckare men nu så blir det för hydraler och lite snällare kammar
för att få bättre respons
bromsade 573 på hjulen i den då..
men hade inte mycke pulver före 5000varv
Da_Snake skrev:Stenhård ascona!
Hur löste du montering av naven fram?
Vad har du för skivor?
till naven svarvade jag bussningar till lagerna så där var det inte så svårt
angånde bromsarna så har jag inga skiver eller ok på nu.
Ska väl handla wilwood skivar och ok och tillvärka egna bells