Mitsubishi 16T
Mitsubishi 16T
Dettar är ju en ganska vanlig snurra som många nog laborerarat med. Sitter två sådana på min motor och jag vill att de ska ha kapacitet för så mycket pulver som möjligt.
Går dem modifiera? Sett att någon portat upp ingången men det tror jag inte så mycket på. Eventuellt går det ju montera 19Ts kompressorhus (det är väl det som skiljer mellan dem?) men går det att köpa löst?
Sälja dessa och köpa större eller en är ju ett alternativ men jag har redan byggt allt runt omkring så jag låter gärna dem grejorna vara.
Går dem modifiera? Sett att någon portat upp ingången men det tror jag inte så mycket på. Eventuellt går det ju montera 19Ts kompressorhus (det är väl det som skiljer mellan dem?) men går det att köpa löst?
Sälja dessa och köpa större eller en är ju ett alternativ men jag har redan byggt allt runt omkring så jag låter gärna dem grejorna vara.
Jag tror det är bäst om du beskriver lite mer vad du har för motor etc.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
det är en 2,5 liter bmw 6:a. 1-2-3 till ena turbon, korta runners ca20cm.
Någon kommer säker påvisa att avgasmottrycket blir för högt för någon vidare effektuttag.
Skulle bli glad om man kunde ta mellan 600-700hk med denna setup. 16T verkar ju fungera till 350hk+ i en enkelturbo installation, så man behöver kanske inte röra dem?
Någon kommer säker påvisa att avgasmottrycket blir för högt för någon vidare effektuttag.
Skulle bli glad om man kunde ta mellan 600-700hk med denna setup. 16T verkar ju fungera till 350hk+ i en enkelturbo installation, så man behöver kanske inte röra dem?
vi vart å bromsade kompisens 242 med dellorto förgasare å lite annat lull lull.... 336hk 483nm med ett 16twyzer skrev:19t är det som går att få ut ett ca max på 350hk
16t där tar det nog stopp vid ca250-280hk beroende på motor???
lr har jag fel????
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Det finns lite olika avgashus till dom, men det är väl 16T dom använder till MCXpress kit där dom tar ut 300 hk vid ca 1 bar ?
Liter mer info om motorn som de här turbosarna ska åka på skulle uppskattas. En 2.5 liter 6a kan byggas på lite olika sätt..
Liter mer info om motorn som de här turbosarna ska åka på skulle uppskattas. En 2.5 liter 6a kan byggas på lite olika sätt..

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
men då går turbon på mer än 100% kanske uppåt 130% och det är inte bra går ju sönder på en kvart om man kör såMattias J skrev:vi vart å bromsade kompisens 242 med dellorto förgasare å lite annat lull lull.... 336hk 483nm med ett 16twyzer skrev:19t är det som går att få ut ett ca max på 350hk
16t där tar det nog stopp vid ca250-280hk beroende på motor???
lr har jag fel????

Team Björkeryd
Bad Ass Volvo Kick Ass
Powerd by Joakim Andersson
Bad Ass Volvo Kick Ass

Powerd by Joakim Andersson