getrag 262.0.200.00r ??? klarar hk???
getrag 262.0.200.00r ??? klarar hk???
jag råkade dyka på en sådan här på skroten idag 262.0.200.00r
den satt på en bmw sexa med förgasare och den har lös kåpa
verkar vara 4-växlad .
jag är intresserad av lite info om denna låda om någon vet ngt om den
1, hur mkt effekt klarar den?
2, hur är utväxlingen ,tätstegad 1-1 osv ?
3. vad kan den vara värd ?
4,vad står R för i beteckningen ?
5,ligger växlarna som vanligt 1an uppåt
tacksam för lite tips om jag ska köpa den eller ej
här kan ni se vad den skall andvändas till http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... highlight=
mvh Patrik
den satt på en bmw sexa med förgasare och den har lös kåpa
verkar vara 4-växlad .
jag är intresserad av lite info om denna låda om någon vet ngt om den
1, hur mkt effekt klarar den?
2, hur är utväxlingen ,tätstegad 1-1 osv ?
3. vad kan den vara värd ?
4,vad står R för i beteckningen ?
5,ligger växlarna som vanligt 1an uppåt
tacksam för lite tips om jag ska köpa den eller ej
här kan ni se vad den skall andvändas till http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... highlight=
mvh Patrik
Den är som sagt 4 växlad.
Som jag har förstått det så är 265 en vidarutveckling av 262, men jag har dock inte haft isär någon av dem, så jag vet inte säkert.
En del påstår att 262 är hållbarare.
Som jag har förstått det så är 265 en vidarutveckling av 262, men jag har dock inte haft isär någon av dem, så jag vet inte säkert.
En del påstår att 262 är hållbarare.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 78
- Blev medlem: lör sep 17, 2005 11:11 pm
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
262 är mycket stabil, tål mycket stryk. 265 är nästan samma låda men med en mittendel för att rymma en 5:e växel och forfarande löstagbar sprängkåpa (även annan utväxling dock väldigt liten skillnad).
Se: http://www.metricmechanic.com/catalog/b ... charts.php
Se: http://www.metricmechanic.com/catalog/b ... charts.php
[quote="JK"]262 är mycket stabil, tål mycket stryk. 265 är nästan samma låda men med en mittendel för att rymma en 5:e växel och forfarande löstagbar sprängkåpa (även annan utväxling dock väldigt liten skillnad).
då tolkar jag det som att en sådan 262 4-vxl klarar bortåt en 500hk och en5-600nm eftersom det är vad många har i effekt när dom kör med en 265 , tex hilmerssons manta.
så då köper jag nog den.
vad brukar dom kosta ungefär????
då tolkar jag det som att en sådan 262 4-vxl klarar bortåt en 500hk och en5-600nm eftersom det är vad många har i effekt när dom kör med en 265 , tex hilmerssons manta.
så då köper jag nog den.
vad brukar dom kosta ungefär????
Jag sålde en för ett par månader sedan för 1200 eller något sådant.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
det låter ju riktigt bra mitt k27 agg klarar nog inte mer än ca 400 hkJK skrev:500hk är inga problem, mina brukar höll ungeför 1,5 sommar om man startar en del på klistrat med respons (590hk har dock en tung 240 så med ascona så håller den ännu bättre)
Brukar ge runt 2500:-
och mapsensorn i ms är bara för 1,5 bar , så hamnar jag på dryga 350HK
hoppas jag det räcker till en 11 i alla fall på mina 1090kg med mig i bilen
då borde ju lådan hålla fint för mig i alla fall


