getrag 262.0.200.00r ??? klarar hk???

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Patrik H
Forumsberoende
Inlägg: 1283
Blev medlem: ons mar 01, 2006 7:09 pm
Ort: Götene

getrag 262.0.200.00r ??? klarar hk???

Inlägg av Patrik H »

jag råkade dyka på en sådan här på skroten idag 262.0.200.00r

den satt på en bmw sexa med förgasare och den har lös kåpa

verkar vara 4-växlad .

jag är intresserad av lite info om denna låda om någon vet ngt om den

1, hur mkt effekt klarar den?
2, hur är utväxlingen ,tätstegad 1-1 osv ?
3. vad kan den vara värd ?
4,vad står R för i beteckningen ?
5,ligger växlarna som vanligt 1an uppåt

tacksam för lite tips om jag ska köpa den eller ej

här kan ni se vad den skall andvändas till http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... highlight=

mvh Patrik
Patrik H
Forumsberoende
Inlägg: 1283
Blev medlem: ons mar 01, 2006 7:09 pm
Ort: Götene

Inlägg av Patrik H »

det jag mest undrar är väl hur mkt hk/nm den klarar om den pallar lika mkt som 265 eller om den är mkt klenare
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Den är som sagt 4 växlad.
Som jag har förstått det så är 265 en vidarutveckling av 262, men jag har dock inte haft isär någon av dem, så jag vet inte säkert.
En del påstår att 262 är hållbarare.
Användarvisningsbild
KackNalle
Forumsberoende
Inlägg: 546
Blev medlem: tis jan 20, 2004 3:48 am
Ort: Kvissleby
Kontakt:

Inlägg av KackNalle »

Har en 265 i garaget och kikade på polarens getrag med lös sprängkåpa. Den lådan med lös kåpa såg bra mycket mindre ut iaf.
JK
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 78
Blev medlem: lör sep 17, 2005 11:11 pm
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av JK »

262 är mycket stabil, tål mycket stryk. 265 är nästan samma låda men med en mittendel för att rymma en 5:e växel och forfarande löstagbar sprängkåpa (även annan utväxling dock väldigt liten skillnad).
Se: http://www.metricmechanic.com/catalog/b ... charts.php
Patrik H
Forumsberoende
Inlägg: 1283
Blev medlem: ons mar 01, 2006 7:09 pm
Ort: Götene

Inlägg av Patrik H »

[quote="JK"]262 är mycket stabil, tål mycket stryk. 265 är nästan samma låda men med en mittendel för att rymma en 5:e växel och forfarande löstagbar sprängkåpa (även annan utväxling dock väldigt liten skillnad).


då tolkar jag det som att en sådan 262 4-vxl klarar bortåt en 500hk och en5-600nm eftersom det är vad många har i effekt när dom kör med en 265 , tex hilmerssons manta.

så då köper jag nog den.

vad brukar dom kosta ungefär????
JK
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 78
Blev medlem: lör sep 17, 2005 11:11 pm
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av JK »

500hk är inga problem, mina brukar höll ungeför 1,5 sommar om man startar en del på klistrat med respons (590hk har dock en tung 240 så med ascona så håller den ännu bättre)
Brukar ge runt 2500:-
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jag sålde en för ett par månader sedan för 1200 eller något sådant.
Patrik H
Forumsberoende
Inlägg: 1283
Blev medlem: ons mar 01, 2006 7:09 pm
Ort: Götene

Inlägg av Patrik H »

JK skrev:500hk är inga problem, mina brukar höll ungeför 1,5 sommar om man startar en del på klistrat med respons (590hk har dock en tung 240 så med ascona så håller den ännu bättre)
Brukar ge runt 2500:-
det låter ju riktigt bra mitt k27 agg klarar nog inte mer än ca 400 hk
och mapsensorn i ms är bara för 1,5 bar , så hamnar jag på dryga 350HK
hoppas jag det räcker till en 11 i alla fall på mina 1090kg med mig i bilen

då borde ju lådan hålla fint för mig i alla fall :D :D :D
Skriv svar