BMW E30 323i turbokonvertering. M20B23
Postat: sön feb 03, 2008 5:34 pm
Har planer om og turbokonvertere min 85`BMW E30 323i, men vil gjerne forhøre meg om hva jeg burde gjøre med motoren....!
Det jeg tenkte å gjøre er følgende:
- MLS 3mm stålpakning
- ARP studs
- Sveise kjølekanalene i toppen.
- Holset HX40. 58mm inn / 62mm ut. 16# avgashus
- Adapter-grenrør
- 3" eksos
- Alu intercooler
- Har 2 MSD bensinpumper + catchtank
- MSI v3.0 innsprut
- MSD 895cc spridare (er litt store, men jeg har sånne liggende)
- E85 drivstoff
- 1,4 - 1,5 bar laddtryck
Er dette ett bra resept på en holdbar motor??
1 :
Tror orginal kompen. på motoren er på 9,8:1.
Hvilken komp vil det bli med 3mm pakning??
2:
Tror dere jeg kan kjøre ett ladetrykk på opptil 1,4 bar med E85??
3:
Vil kopplingen holde? Vurdere sterkere trykkplate kanskje?
Vegard
Det jeg tenkte å gjøre er følgende:
- MLS 3mm stålpakning
- ARP studs
- Sveise kjølekanalene i toppen.
- Holset HX40. 58mm inn / 62mm ut. 16# avgashus
- Adapter-grenrør
- 3" eksos
- Alu intercooler
- Har 2 MSD bensinpumper + catchtank
- MSI v3.0 innsprut
- MSD 895cc spridare (er litt store, men jeg har sånne liggende)
- E85 drivstoff
- 1,4 - 1,5 bar laddtryck
Er dette ett bra resept på en holdbar motor??
1 :
Tror orginal kompen. på motoren er på 9,8:1.
Hvilken komp vil det bli med 3mm pakning??
2:
Tror dere jeg kan kjøre ett ladetrykk på opptil 1,4 bar med E85??
3:
Vil kopplingen holde? Vurdere sterkere trykkplate kanskje?
Vegard