Sida 1 av 7

Bromsning av B20

Postat: lör feb 23, 2008 4:20 pm
av 140Rally
I helgen ska min B20 rallymotor bromsas :D
vad tror ni man får ut ur en B20 med
030" borr,
toppdeckat,
balanserat vevparti,
lättat svänghjul,
Weber 45or,
TG extraktor,
SPM rallycross topp 46 in 38,5 ut
Timo 840 kam med lättade lyftare,
Transistor tändning,

Skulle va kul med lite uppskattningar :P Återkommer med svar när de är klart :thumbright:

Postat: lör feb 23, 2008 4:25 pm
av b20_freak
Jag gissar på 187hk och 24kg vrid. :thumbright: lycka till! :)

Postat: lör feb 23, 2008 5:42 pm
av Martin H
vart ska du bromsa? denna helg eller?
lycka till :thumbright:

Postat: lör feb 23, 2008 6:13 pm
av fredde_vit_pv
jag gissar 169hp 190nm!

hoppas det blir mer! lycka till :thumbright:

Postat: lör feb 23, 2008 6:26 pm
av 140Rally
de strula till sig med motorn som redan satt i bänken så de skulle bli på ons :( får man väl vänta :) har en kompis som har en bromsbänk bor 3km ifrån han :P

Postat: lör feb 23, 2008 7:21 pm
av svecke
176hp och 217nm

Lycka till!

Postat: lör feb 23, 2008 11:34 pm
av Rillan_142
fan va ni snååla :roll: Nämen jag gissar 186hk 230nm

Postat: sön feb 24, 2008 4:49 pm
av snegor
191hk 227nm! Lycka till!

Postat: mån feb 25, 2008 10:05 pm
av 140Rally
snart e de dags :) bara 1 lååång dag kvar sen e de onsdag, :roll:

Postat: ons feb 27, 2008 7:11 pm
av Karlberg
Hur gick det? :)

Postat: ons feb 27, 2008 8:41 pm
av 140Rally
ohh ja blir så trött :doh: mer strul med motorn som redan sitter i bänken! innan helgen lova han nu :)

Postat: sön mar 02, 2008 8:52 pm
av Turtle
hur gick det? 8)

Postat: mån mar 03, 2008 10:55 pm
av 140Rally
har hållt på o jävlats hela helgen med motorn de bara strular, först brann tändsystemet, sen blåste vi toppackningen. Fräste en ny i koppar, fick inte den tät, :doh: in snabbt o köpte en ny på biltema (enda man får tag på en söndag förmiddag) fick den tät men fick den inte att gå bra, brytaren hängde nog inte med efter 5000rpm så fick tag i ett Ignitor idag så nu gick den bättre 137hk :thumbdown: men händer något vid 6000rpm tror att stiften e slut, tog ur stiften o de va fullt med glykol i cylindrarna IGEN!!! :evil: :evil: har kontrollerat, har 13:0 i kompressions förhållande :) inte undra på att packningarna går, någon som har något tips? skärkants packning från KG e den bra?? :roll:

Postat: mån mar 03, 2008 11:21 pm
av DreRacing@
140Rally skrev:skärkants packning från KG e den bra?? :roll:
den funkar kanon :)
enda problemet är att man måste plana toppen varje gong den är av..

Postat: mån mar 03, 2008 11:44 pm
av Roger Persson
DreRacing@ skrev:
140Rally skrev:skärkants packning från KG e den bra?? :roll:
den funkar kanon :)
enda problemet är att man måste plana toppen varje gong den är av..


Kg packning funkar perfekt dragen upp till 2 gr med samma topp dock m12 12/9 skruv, (Kortade b21 insex bult) Bara man drar lite mer andra gången.. 120 första o 130 andra.. motorn var det mellan 13-14 i 2.1L med planad topp 3-5-4mm.. Jävligt bra kvalitet på kg:s skärkantspackning..