Spelar det någon roll om man mäter soppatrycket med motorn avstängd,(Har ingen fördelare för tillfället).Kör med dubbla dellorto 40or,malpassi regulator.Provade mäta idag med en svindyr digital mätare från jobbet.Trycket låg nu på 0,31 med motorn avstängd.Dellorto ska ha lite lägre eller????nån som vet?
Matte
Det bästa är om du kan mäta med bilen igång.om inte det går så kan du ju mäta med absolut fulladdat batteri.annars så kan det skilja när du startar den och får mer ström till pumpen.weber ska ha 0.20-0.30kg.dellorto ska ha max 0.18kg
ett problem skulle kunna va att du har för trång returledning.den bör vara 10 mm invändigt om du använder en insprutarpump.om du har för klen ledning så har du ju ett mottryck i röret som inte påverkas än hur mycket du skruvar ner.
Om inte förgasarna flödar så är det ju bara å gasa och eventuellt känna lugnet. Har aldrig kollat trycket på min 02:a. Brukar skruva upp tills fögasarna börjar flöda sen backa tills det slutar.
Okej...kanske är retur ledningen då som e för klen.Är bara 8mm.
Får väl provköra..funkar de inte blir de att byta till kraftigare rör.
Min bränsle retur går in i tankens orginal mtar uttag(mynnar alltså ut långt ner i själva tanken..kan det vara detta de beror på ?
Kanske skulle bygga om?
Matte
Ett tips är att bygga en låda i bakre underkanten av tanken så att du får en lägsta punkt där det alltid finns soppa.sen så svetsar du in ett rör med 10 mm innerdiameter där du ansluter en 13mm slang till filter/pump.se bara till att lufta ur tanken rejält innan du kapar i den.
Martin skrev:Det är helt klart det som är problemet, returledningen skall mynna ut ovanför bränslet i tanken, annars blir det för mycket mottryck.
/Martin.
hur förklaras det att de flesta bilar med insprutning har sin retur lika långt ner som tilloppet man vill ju liksom inte att soppan ska "falla" i tanken vilket den kommer göra när tanken börjar bli tom