Sida 1 av 23
matt svart sierra 10,418 / 222 km/h
Postat: tor mar 20, 2008 3:53 pm
av iron_man
Lite snabbt info om den ska skriva ihop lite mer sen
Motor
Ford pinto 2,0 205 block o-ringat
Borr 92 vw kolvar
Längre vevstakar (märke berättar jag inte)
Toppen är snabb portad med 45,5 / 38,1 ventiler
Kam catcams med 13.75mm insugs 13.80mm avgas lyft samt 319° 322° duration vid noll spel och 277° 278° med 1mm spel
Turbo gt40
Emerald M3DK
Laddar ca 1bar sen gav typ-9an upp
Växellåda Ford mt75
Bakvagn som standard med 4,27 och diffad
Kaross Sierra lättad allt som det nästan bara går
Plast huv och rutor runt om
lite bilder

stor tank (NOT)

Huvud sponsorn har minsta dekalen

Postat: tor mar 20, 2008 4:56 pm
av nsx
banan änligen tråd på bilen.
Gick jävligt bra i somras. Synd på växellådan bara då.
Långfärds tanken med också!

Postat: tor mar 20, 2008 7:14 pm
av Cpt Tuttle
Hahaha, inga fjollkompromisser här direkt.

Postat: fre mar 21, 2008 12:15 am
av Johan Fahlgren
Postat: fre mar 21, 2008 12:19 am
av Fredde Holmgren
Kul o se bilen här Johnny!

Postat: fre mar 21, 2008 9:39 am
av Jckssn
Den har man sett ett gäng ggr, vad blev det för tider ifjol?
/Jocke
Postat: fre mar 21, 2008 3:57 pm
av iron_man
Jckssn skrev:Den har man sett ett gäng ggr, vad blev det för tider ifjol?
/Jocke
ja det blev bara en körning i piteå sen regnade allt bort och den var bara ca 12,9 med 160 km/h men det var inget fel på bilen utan felet satt mellan hatten och ratten han släppte gasen för tidigt
körde nån vecka efter det 12,1 på gatan med g-tech rr efter det såg vi att däcken tog i
Postat: fre mar 21, 2008 4:01 pm
av iron_man
är det tanken du menar så tror jag inte man kommer så långt som 3 mil
vi har provat köra med 700cc och dom ville inte vara med när laddet kom så mat vill den ha

Postat: fre mar 21, 2008 6:14 pm
av Johan Fahlgren
iron_man skrev:
är det tanken du menar så tror jag inte man kommer så långt som 3 mil
vi har provat köra med 700cc och dom ville inte vara med när laddet kom så mat vill den ha

haha snyggt

om den bottnar 700cc med std bränsletryck på bensin så borgar ju det för en hel del gött mos

vad laddar du som mest?
Postat: fre mar 21, 2008 7:55 pm
av iron_man
Fahlgren skrev:iron_man skrev:
är det tanken du menar så tror jag inte man kommer så långt som 3 mil
vi har provat köra med 700cc och dom ville inte vara med när laddet kom så mat vill den ha

haha snyggt

om den bottnar 700cc med std bränsletryck på bensin så borgar ju det för en hel del gött mos

vad laddar du som mest?
vi har bara provat 1bar sen sa lådan upp sig

Postat: fre mar 21, 2008 8:08 pm
av Jens Gustavsson
satan va det skenat i väg här sen man såg den sist, lär ju gå grymt hårt bara allt börjar lira.
hur är hålbarheten i mt75 och i backaxeln?
Postat: fre mar 21, 2008 8:12 pm
av Mikael S
Jävlars va fränt!
Du har inga filmer på monstret?
Postat: fre mar 21, 2008 8:19 pm
av iron_man
Jens Gustavsson skrev:satan va det skenat i väg här sen man såg den sist, lär ju gå grymt hårt bara allt börjar lira.
hur är hålbarheten i mt75 och i backaxeln?
bakaxeln tror jag väl ska hålla ganska bra så länge man inte har utsatt dom för en massa studsande däck
mt75 har jag inte så stor koll på vad den klarar men den ser kraftigare ut inuti än en typ-9:a men vi har en drev drevsats från en transit mt75 som jag har läst ska hålla lite bättre
Postat: fre mar 21, 2008 8:24 pm
av iron_man
Mikael S skrev:Jävlars va fränt!
Du har inga filmer på monstret?
jo fast det var före den fick turbo så det känns inte som nåt att se längre.
men det ska nog kunna bli nån till våren eller sommaren
Postat: fre mar 21, 2008 8:24 pm
av Mikael S
Vad sa G-techen för slutfart?