Vilken bil ska man köpa???

Har du en radiostyrd bil, flygplan, båt, tåg, helikopter?
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Vilken bil ska man köpa???

Inlägg av Simon Jonsson »

Är rätt sugen att köpa en buggy eller truggy.
Var inne på Umeå RC och då vart ju inte sugget mindre.
Vad ska man välja?? el eller bränsle ????

Är rätt sugen på nån el bil, verkar ju gå att få dom att gå rätt hårt med borstlös motor och lipo batteri. Är det här nått att ha ??
http://www.kyosho.se/modeller.aspx?fami ... KatBilOffR

Bränsle bilar, så tycker jag att dom här verkar bra för en nybörjare
http://www.kyosho.se/modeller.aspx?fami ... KatBilOffR

Killen på Umeå RC pratade bara om kyosho och sa att dom hade bra kvalitet, finich och att det fanns mycket delar och option till dom.
Några andra förslag, andra mer prisvärda. Vill ju inte lägga ut en förmögenhet..
Bild
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

Har kört både el och bränsle och jag tycker att bränsle var roligare.. Drar ju soppa och lever om :wink:
Kanske lite mer underhåll med en metanolbil. men samtidigt så slipper du ha flera batterier med dig ut. En metanolbil är ju bara att tanka och köra vidare med.
Gladh
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 97
Blev medlem: tor mar 13, 2008 4:54 pm
Ort: Östersund

Inlägg av Gladh »

readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

vill du ha en bra kvalite bil köp en hpi bil.vill du ha nån att busa med och köra galet med köp en hpi savage finns både i el och metanol motor.dom pallar hopp på 5m höga typ 10-15m långa.kan bju på några filmer med sånna om du vill??
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Användarvisningsbild
niklasrudolf
För mycket laddtryck
Inlägg: 172
Blev medlem: tis mar 01, 2005 8:38 pm
Ort: Sävar

Inlägg av niklasrudolf »

Tror inte det spelar så stor roll vad man köper för märke av de större märkena, alla verkar rätt bra, kyosho, mugen, protech, losi etc. kyosho är kanske något dyrare än andra märken, det sägs att delarna även är något dyrare, har själv alltid haft kyosho och knappt provat nåt annat så jag vet inte. Personligen gillar jag 1:8 skalan bättre, upplever att de är mer stryktåliga men jag är ju även hooked på nitro så.... men det går ju alltid elkonvertera en nitrobuggy :wink: verkar kunna bli grymt.
vad man kan säga är väl att om man villl ha mycket nitro-buggy för pengarna ska man nog satsa på begad tävlingsbil, typ mp777 eller liknande av annat märke. mkt bättre kvalla på grejjerna.
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

största nackdelen med just kyosho är att dom har lyckas med samma konststycke som nintendo haft ashårda patent med mera för att sätta käppar i hjulet för dom som vill prova tillverka saker till dom.därför delarna är så dyr bara kyosho som tillverkar reservdelar och tillbehör till sina bilar.
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Tack för alla svar
I nu lägget lutar det åt en metanol 1/8 buggy, hoppas man hittar nån fin begagnad bil till rätt kurs. Känns inte som man vill lägga ner så mycket pengar innan man vet hur mycke det blir kört.
Man får kanske göra sig en tur till Gravmark och kika lite :)

Komm gärna med fler föreslag, tips mm.
Bild
nitraM
För mycket laddtryck
Inlägg: 378
Blev medlem: ons maj 16, 2007 10:28 pm
Ort: Hedemora

Inlägg av nitraM »

Umearc har en fyndhörna i butiken.
Där finns en RTR buggy för 2195:- metanol bil.
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

törs man fråga vars du har tänkt att köra bilen??kan nämligen vara läge med en truggy om du skall busa lite i grusgropar med mera.och dom är lika snabb som buggys på bana. till och med lite mer lättkörd på bana så som sväljer vissa gupp bättre min åsikt lättare hantera på tvättbräde partiet då buggyn vill studsa mycke med bakröven.kan också vara jag som suger på setup även att köra mest en glad amatör som pysslat med detta i snart 20år
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Användarvisningsbild
niklasrudolf
För mycket laddtryck
Inlägg: 172
Blev medlem: tis mar 01, 2005 8:38 pm
Ort: Sävar

Inlägg av niklasrudolf »

oavsett vad du köper får du gärna komma och köra i gravmark! ja en touring- eller trackbil kanske blir besvärlig....du kan hålla koll på rsb.se radiobilsforumet, där brukar det ibland dyka upp en del intressanta annonser.
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Ja en truggy verkar ju också fina, får se vad man hittar.

Jo man får väll göra en semester resa till gravmark :D
Bild
Rod02
För mycket laddtryck
Inlägg: 189
Blev medlem: tor dec 28, 2006 6:30 pm

Inlägg av Rod02 »

www.rsb.se Och sök gärna upp närmsta rc-klubb, innan du köper något.
Användarvisningsbild
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738
Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am

Inlägg av erikjakan »

Köp en 1:8 EL med Mamba Maxx reglage och nån fet ac motor!

2 st 5000mah accar så har du ca 45 minuters körtid på full muff!

Snabbare än metanol, billigare i längden, 100ggr mer servicevänligt, inget kladd!

MVH Erik
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

erikjakan skrev:Köp en 1:8 EL med Mamba Maxx reglage och nån fet ac motor!

2 st 5000mah accar så har du ca 45 minuters körtid på full muff!

Snabbare än metanol, billigare i längden, 100ggr mer servicevänligt, inget kladd!

MVH Erik
Finns det sånna bilar att köpa färdiga, och hur mycket kostar en sån???
Bild
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Min bil är till salu, En Enigma XS som allt är bytt på. Jävligt sjukt körde en gång efter jag fixat ALLT sedan då gick en bärarm av och, mja tiden har inte funnits.

Ny motor också :S
Skriv svar