Honda Civic Turbo 2.2l "Bigblock"?
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: ons feb 15, 2006 6:33 pm
- Ort: Umeå (Numera Södertälje)
Honda Civic Turbo 2.2l "Bigblock"?
-
Senast redigerad av Ali den lör jun 15, 2013 12:38 pm, redigerad totalt 4 gång.
Ali
Westfield Super Seven
Honda Civic 2.2l Vtec Turbo 600hk- SÅLD
Westfield Super Seven
Honda Civic 2.2l Vtec Turbo 600hk- SÅLD
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
bra början på tråden ali
klart att vi ska fila ur toppen i vinter
en tia är nog inte omöjlig med lite mer mos och framförallt bättre 60fot, det fins många knep, ska gå att komma mot 1.65 i 60 fot och en tiondel snabbare 60 fot bruka bli två vid 402m, räkna själv
bättre prepad bana är den enklaste uppdaterigen, sen begränsa slaget uppåt i framvagnen sen stenhårt bak. whelibars?
jag tycker halinarna var hård mot dig angående kör insatsen
jag såg flera repor och jag sa till eric direkt att du hadde bra atack i starten inga fegningar
inge (tox) vad säger pegga stallet om detta?
man kan ofta se ganska tidigt om chafförerna är ämnade för racing och du hadde rättas knycken

klart att vi ska fila ur toppen i vinter

en tia är nog inte omöjlig med lite mer mos och framförallt bättre 60fot, det fins många knep, ska gå att komma mot 1.65 i 60 fot och en tiondel snabbare 60 fot bruka bli två vid 402m, räkna själv

bättre prepad bana är den enklaste uppdaterigen, sen begränsa slaget uppåt i framvagnen sen stenhårt bak. whelibars?
jag tycker halinarna var hård mot dig angående kör insatsen


inge (tox) vad säger pegga stallet om detta?

man kan ofta se ganska tidigt om chafförerna är ämnade för racing och du hadde rättas knycken

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Den är riktigt fin bilen Ali! 
Får grattulera till tiden också
Och tack för en trevlig dag i bänken även om du fega lite
Mvh/ /Rogga

Får grattulera till tiden också

Och tack för en trevlig dag i bänken även om du fega lite

Mvh/ /Rogga
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: ons feb 15, 2006 6:33 pm
- Ort: Umeå (Numera Södertälje)
Tack gubbar
Jens: Vore asgrymt ifall vi (läs: du)
kunde fila lite ur toppen till nästa år.. Har portat den själv nu utan nå flödesmätningar, frågan e ifall de blivit bättre eller katastrof
..
Jo lite bättre preppad bana samt högre och hårdare bak är en bit på vägen.. måste laborera lite med däckstrycket oxå.. bästa repan låg jag på 0.55bar i däckstryck men hade bland dem sämre 60 fot tiderna... får jag en 60 fot på 1.75 iår med dessa däck blir jag riktigt riktigt glad.. får hoppas på lite bättre fäste på action meet i augusti.
Wheelibars har jag funderat på men inte för iår.. det får jag fixa till nästa säsong då jag ska försöka köra låga 10or
Tycker de var rätt bra att hahlinarna var lite hårda mot mig, fegade faktiskt lite granna hehe
Men nu banan, Är riktigt peppad på att komma under 11.5 denna säsong för att sedan börja bygga ny setup för nästa.
Roggah: Tack själv för en riktigt rolig dag i bänken. Ska bli ännu roligare nästa år då jag får åka upp och vi får försöka skrämma ur ca 500-550whp istället... Lär väl fega ur då också och säga att jag e nöjd vid 400whp ? Stort tack, hälsa farsan!!

Jens: Vore asgrymt ifall vi (läs: du)


Jo lite bättre preppad bana samt högre och hårdare bak är en bit på vägen.. måste laborera lite med däckstrycket oxå.. bästa repan låg jag på 0.55bar i däckstryck men hade bland dem sämre 60 fot tiderna... får jag en 60 fot på 1.75 iår med dessa däck blir jag riktigt riktigt glad.. får hoppas på lite bättre fäste på action meet i augusti.
Wheelibars har jag funderat på men inte för iår.. det får jag fixa till nästa säsong då jag ska försöka köra låga 10or

Tycker de var rätt bra att hahlinarna var lite hårda mot mig, fegade faktiskt lite granna hehe

Roggah: Tack själv för en riktigt rolig dag i bänken. Ska bli ännu roligare nästa år då jag får åka upp och vi får försöka skrämma ur ca 500-550whp istället... Lär väl fega ur då också och säga att jag e nöjd vid 400whp ? Stort tack, hälsa farsan!!

Ali
Westfield Super Seven
Honda Civic 2.2l Vtec Turbo 600hk- SÅLD
Westfield Super Seven
Honda Civic 2.2l Vtec Turbo 600hk- SÅLD
Nästa år är det slut på fegandet

Du får käka taggtråd innan du kommer nästa gång
Fullgas växlar du?
Ska hälsa gubben.


Du får käka taggtråd innan du kommer nästa gång

Fullgas växlar du?
Ska hälsa gubben.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Jag är lite besviken över att all min support (gnäll, pessimism, kritik, skrikande och skällande) genom åren inte omnämns i din fina presentation.
Nej, skämt åsido - nu tar vi och fixar den där ventilkåpsskruven så att du har en sak mindre att oroa dig över när du flyttar till varmare (?) breddgrader.

Nej, skämt åsido - nu tar vi och fixar den där ventilkåpsskruven så att du har en sak mindre att oroa dig över när du flyttar till varmare (?) breddgrader.

- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 750
- Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: ons feb 15, 2006 6:33 pm
- Ort: Umeå (Numera Södertälje)
Dags för en liten update..
Det har inte hänt mycket och jag har legat på latsidan sedan förra säsongen... Men lite har jag fått gjort iaf...
Har nu slängt i en 2.2l honda vtec snurra på 200 original sughästar.
Målet var att köra nu i sommar men det kommer inte att hända. Nya målet är att ha allting klart till mars-april 2010 istället.
Setupen kommer vara:
Rensad Chassi med vikt under 1000kg
Lacka hela bilen mattsvart
Helbur
Ställbara Coilovers
Traction Bars
Breddade sidoskärmar
24.5X8.5x13" Mickey Thompson ET Drag
2.2liter honda prelude motor med eftermarknads foder
Crower H-profil Stakar, JE Kolvar
Plockat bort balansaxlarna samt pluggat kanalerna.
ARP Vev och Topp bultar
Original H22 topp som jag hoppas få portad.
Golden Eagle Kamdrev
Skunk2 Kammar, Ventilfjädrar och retainers
Competition clutch dubbelskivig koppling
"värsting" sviktstålsaxlar från driveshaftshops
Mfactory LSD av TorSen typ
Hemmabyggt pulssplitt grenrör
hx55 64/72 med en 60mm "hks" wg.
Moddad soppaarmatur med 2X walbro 255lph hp intank pumpar, aeromotive inline filter, Bosch 1600cc spridare och aeromotive regulator
E85
Kommer köra med VEMS.
Lite bilder nedan
Fodrat 2.2l Block

insug och topp, Ska in lite mer godis :thumbup:

IC, turbo och där dumpen ska sitta

Hela bilen ska lackas mattsvart, huven klar

Motorrum

2skivig koppling och DSS Axlar med Nav

(reserv motor och låda som sitter i nu)

Lättat lite, ska snart lackas och endast nödvändiga delar sätts tillbaka

Holset HX55 frontmonterat

Insug monterad

Mer info och bilder kommer senare!
Det har inte hänt mycket och jag har legat på latsidan sedan förra säsongen... Men lite har jag fått gjort iaf...
Har nu slängt i en 2.2l honda vtec snurra på 200 original sughästar.
Målet var att köra nu i sommar men det kommer inte att hända. Nya målet är att ha allting klart till mars-april 2010 istället.
Setupen kommer vara:
Rensad Chassi med vikt under 1000kg
Lacka hela bilen mattsvart
Helbur
Ställbara Coilovers
Traction Bars
Breddade sidoskärmar
24.5X8.5x13" Mickey Thompson ET Drag
2.2liter honda prelude motor med eftermarknads foder
Crower H-profil Stakar, JE Kolvar
Plockat bort balansaxlarna samt pluggat kanalerna.
ARP Vev och Topp bultar
Original H22 topp som jag hoppas få portad.
Golden Eagle Kamdrev
Skunk2 Kammar, Ventilfjädrar och retainers
Competition clutch dubbelskivig koppling
"värsting" sviktstålsaxlar från driveshaftshops
Mfactory LSD av TorSen typ
Hemmabyggt pulssplitt grenrör
hx55 64/72 med en 60mm "hks" wg.
Moddad soppaarmatur med 2X walbro 255lph hp intank pumpar, aeromotive inline filter, Bosch 1600cc spridare och aeromotive regulator
E85
Kommer köra med VEMS.
Lite bilder nedan
Fodrat 2.2l Block

insug och topp, Ska in lite mer godis :thumbup:

IC, turbo och där dumpen ska sitta

Hela bilen ska lackas mattsvart, huven klar

Motorrum

2skivig koppling och DSS Axlar med Nav

(reserv motor och låda som sitter i nu)

Lättat lite, ska snart lackas och endast nödvändiga delar sätts tillbaka


Holset HX55 frontmonterat

Insug monterad

Mer info och bilder kommer senare!
Ali
Westfield Super Seven
Honda Civic 2.2l Vtec Turbo 600hk- SÅLD
Westfield Super Seven
Honda Civic 2.2l Vtec Turbo 600hk- SÅLD
Fränt 
Turbon sitter ju där den ska i fronten!
Blir nog riktigt bra de här.
Vad ska du åka för växellåda?
Och hur hållbara är dom.

Turbon sitter ju där den ska i fronten!

Blir nog riktigt bra de här.
Vad ska du åka för växellåda?
Och hur hållbara är dom.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
- Rasmus Annander
- Forumsberoende
- Inlägg: 627
- Blev medlem: fre nov 24, 2006 8:58 pm
- Ort: Eksjö
- Kontakt: