Sålt av Thunder.

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Användarvisningsbild
Swedish_Blackadder
För mycket laddtryck
Inlägg: 429
Blev medlem: ons feb 07, 2007 11:07 pm
Ort: Hemlig ort, säkerhetsklassad imformation.

Sålt av Thunder.

Inlägg av Swedish_Blackadder »

Sålt av den nu, fick in byte, en Jinka Knight. Dock ett vrak.

Sedan kom GEEK GLIDEN (Översatt= TÖNT GLIDEN) in i mitt liv med, en Original Kinroad moppechopper, som är så ful original att jag VÄGRAR publicera bilder på den, utan det får vänta med bilder tills man åtgärdat den.


Måste vart en fan så pundig designer :doh: när den kom till. Sadelpartiet måste slå alla rekord i fulhet. Undrar vad slags tjack den fan hade pumpat i sig...
Observera maximal tyssssssssttttttnaaaaad....
Oddball
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: mån nov 05, 2007 4:23 pm
Ort: Söråker

Inlägg av Oddball »

med tanke på din signatur så tror jag att du hamnat på fel forum.
Användarvisningsbild
Swedish_Blackadder
För mycket laddtryck
Inlägg: 429
Blev medlem: ons feb 07, 2007 11:07 pm
Ort: Hemlig ort, säkerhetsklassad imformation.

Inlägg av Swedish_Blackadder »

Äntligen publiceringsbar nu......

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Inte mycket till godo där inte!

Är INTE Blåsippornas favorit precis... Så många tricks att dem blir kallsvettiga bara dem tänker på det.

90%+ av dessa bryter troligen mot en hel rad lagar o bestämmelser, och mer väntas.

Letar efter 108 cc strokerkitet i Sverige till Lifan 50 cc:n men tycks svara svårfunnen. Lutar åt att konsultera T-bolt USA i ärendet.

Vet ni ifall det är möjligt att stoppa i 107-124 cc vev, mm i 50 cc:ns block och få det o funka? Det då den skall regbessas och SFRO:s regler säger antingen motor ELLER ram. Så originalblocken vore guld om det gått att ha. Vill bygga om till 1N234-låda med, trivs inte alls med N1234-konceptet.


Det som Skett med denna Kinroaden är att den rejkats fram, 5-10 grader nånstans, sänkts 4-5" bak och stelad med svetsade struts, uppflyttade passagerarpegs (+10 cm) , nybyggda fotpegs fram (+22 cm fram/+5 cm upp) reggan på sidan bak, mm.

Men mer, mycket mer är att vänta.
Observera maximal tyssssssssttttttnaaaaad....
Användarvisningsbild
Swedish_Blackadder
För mycket laddtryck
Inlägg: 429
Blev medlem: ons feb 07, 2007 11:07 pm
Ort: Hemlig ort, säkerhetsklassad imformation.

Inlägg av Swedish_Blackadder »

Bild

Bild

samma maskin idag. snart på tre hjul. Axeln INTE färdigmonterad! Det blir nu i denna eller nästa vecka.
Observera maximal tyssssssssttttttnaaaaad....
Klyrre
För mycket laddtryck
Inlägg: 117
Blev medlem: tis jul 27, 2004 2:58 pm
Ort: bushen

Inlägg av Klyrre »

fräsig! va kommer axeln ifrån?
Blx
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: lör maj 02, 2009 10:16 am

Inlägg av Blx »

Ingen fjädring bak ?
Crisse
För mycket laddtryck
Inlägg: 115
Blev medlem: mån feb 16, 2009 10:57 pm

Inlägg av Crisse »

Gräsklipparaxel? :?
Användarvisningsbild
Swedish_Blackadder
För mycket laddtryck
Inlägg: 429
Blev medlem: ons feb 07, 2007 11:07 pm
Ort: Hemlig ort, säkerhetsklassad imformation.

Inlägg av Swedish_Blackadder »

1:
Axeln kommer från en trädgårdstraktor. dock slaktad på reduktionsväxlar, mm. Blir bilbromsar bak med inbyggd handbroms. har riktig diff i sig Däcken kommer att bytas mot mer gatlämpade saker

2: ingen bakfjädring
Observera maximal tyssssssssttttttnaaaaad....
Skriv svar