Flexibel slang

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Chris the rat
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Flexibel slang

Inlägg av Chris the rat »

Hej, Fick en stump "slang" som jag hoppas kommer att underlätta i mitt motorutrymme. Har en V8 och en singel turbo. Har idag detta ihopkopplat stumt men skulle vara hjälpt av att ha en flexibel koppling mellan båda sidorna av motorn. Slangen jag fick används på en hjullastare mellan motor och avgasssystem. Motorn rör sig medans ljudämpare sitter monterad i chassi. Röret tar upp denna rörelse / vibration. Är diameter ca 75 och i rostfritt. röret är ca 2mm tjocket och består av tunnplåt valsat till en spiral. Lägger upp bild ikväll. Jag har också sett att biltema säljer en flexibel koppling av vävd ståltråd. kanske detta är bättre? Vad blir det föresten för tryck på avgassidan om man tex laddar 1 bar?

Å här kommer bilden Bild
Senast redigerad av Chris the rat den tor jul 31, 2008 9:52 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Camaro 68 och MS2extra
caterpillar
Forumsberoende

Inlägg av caterpillar »

:arrow: den varer en stund...( ca 12mnd)
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Användarvisningsbild
composite wizard
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av composite wizard »

Biltema säljer likadana upp till 2,5" rostfritt. Har kört med 3" från Ferrita och den höll iaf. de 2 åren jag körde med bilen. Hade den monterad efter DPn.
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Hej, vad du får för mottryck i grenrören beror allderles på vad du har för turbo.

Antagligen hamnar du mellan 0,5-3bar.
Det beror helt på hur mycket du får pressa turbon för att leverera den luften du kräver.

Slang med rörstumpar i änden på är mycket lättare ätt få tätt :thumbright:
Skriv svar