Kör 9000 2.0T -88 nu, har en komplett motor + låda till 2.3l turbo -93.
Nu till den eviga frågan, bygga på 2.3l och satsa på den motorn?
Eller lyfta över 2.3topp + insug och annat till 2.0 motorn som är mer varvvillig? (2.3 toppen är bättre än 2.0)
Lådorna gillar som sagt inte vridet, då ger ju 2.3l mer vrid.
Vilket av dessa val ger igentligen mest effekt och vad hade du valt samt varför?
Givetvis pratar vi nu om trimmat, dv.s större turbo, större spridare etc så det blir ingen orginalmotor.
2.0 eller 2.3l Turbo?
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: mån apr 28, 2008 11:08 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: mån apr 28, 2008 11:08 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Tanken var väl att ge sig på tredjeparts system och mappa motorn.Johnny H skrev:Kör på 2,3 såklart.
Vridet håller du i schack med laddtrycksstyrningen så det borde inte vara ett jätteproblem.
(Nu förutsätter jag ju att du inte kommer åka med orginalsprut)
Inget fel på Saabs APC system men känns lite gammalt och enformigt
