Smidda kolvar

Diskussioner för erfaret folk
Lången
Forumsberoende
Inlägg: 1015
Blev medlem: ons nov 17, 2004 6:19 pm
Ort: Östersund

Smidda kolvar

Inlägg av Lången »

Har andvänt sökfunktionen här på forumet men när det gäller smidda kolvar till b20 ÖD så verkar det bara finnas sk "bubblakolvar" att tillgå. Har ingen lust att plana av blocket eller stroka eller skaffa längre stakar. KG har ju smidda kolvar men det är ju standard dim. Och B21 kolvar är jag inte heller intresserad av..22 mm kolvbult vore bra...men inget krav. Nån som har nån aning om vart man får tag på sånna till rätt peng...vill inte lägga ut en förmögenhet.
900 Power
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 73
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:25 pm
Ort: Nyköping

Re: Smidda kolvar

Inlägg av 900 Power »

Lången skrev:Har andvänt sökfunktionen här på forumet men när det gäller smidda kolvar till b20 ÖD så verkar det bara finnas sk "bubblakolvar" att tillgå. Har ingen lust att plana av blocket eller stroka eller skaffa längre stakar. KG har ju smidda kolvar men det är ju standard dim. Och B21 kolvar är jag inte heller intresserad av..22 mm kolvbult vore bra...men inget krav. Nån som har nån aning om vart man får tag på sånna till rätt peng...vill inte lägga ut en förmögenhet.

B20 kolvar har en komphöjd på 46mm och en borrning på 88,91mm (orig)

ÖD borde vara 89,67mm (rätta mig de som kan hur mycket borr det är på ÖD)

Iaf så finns det inga kolvar med 46mm komphöjd över 86mm borr. Förutom B20.

Mao, får man byta till länge vevstakar och sedan leta efter några andra smidd kolvar.

Nu vet inte jag vilka som passa på B20, men får jag info om längden på de gamla orig. stakarna och de som är längre så kan jag titta om de finns några original kolvar som passar.

Samt vilken borr förstås, är lite osäker just nu.
Örjan
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 88
Blev medlem: ons sep 15, 2004 10:13 pm
Ort: Värmdö/Uppland

Inlägg av Örjan »

jag tror ändå på strokaveven... det är billigare än byta till de övriga....

:eclipsee_steering: :dance2:

ps marin vev om sådan finns ds
Amazon turbo
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Örjan skrev:jag tror ändå på strokaveven... det är billigare än byta till de övriga....

:eclipsee_steering: :dance2:

ps marin vev om sådan finns ds
Det är samma slaglängd på marinveven till B20 som på alla andra B20-vevar, :evil: dvs. 80mm
Axel Wall
Skriv svar