Lite bilder på bilen och dess fina "platina lack" Mattaste lacken jag någonsin sett

Restaurering av 1031:a samt installation av Aussie Locker

Tänkte att då man ändå har nere hela bakvagnen och blästrat den kan man lika gärna göra ett ärligt försök att styva upp lite grann så jag la dit några plåtbitar på ett par ställen på bärarmarna

Grundade med zinkprimer och täckmålade med hammarlack

Fick ett trevligt men dyrt paket från KG, Bilstein club sport

Tänkte använda fjädrarna som satt på bilen (ej orginal), köpte husvagnsfjädrar på biltema (20-30% styvare) men märkte sen att fjädrarna som satt på var ändå styvare så jag kortade dessa 40mm istället

Renoverade oken passade jag även på att göra, blev jävligt nöjd med resultatet. Är dock väldigt skeptisk till färgglatt målade orginalok ska ni veta, men dessa passade lisom in i temat. Dessutom hoppas jag plåtfälgarna täcker dessa

När färgen äntligen torkat var det ÄNTLIGEN dags för montering

På bilderna här syns även en annan ombyggnation nämligen den rostfria gängan på parhnadstaget

Nu är allt dithängt och nu återstår endast bättringsmålning på de detaljer som fick smaka på jyrgen under monteringen och inkoppling av bromssystem. Ser fram emot att se den på bakhjulen igen och känna på Aussie Lockern, även om b20:in kanske inte är lika pigg på det