Kärvande variabel turbogeometri
Kärvande variabel turbogeometri
På bruksbilen har jag lite problem med att turbon laddar lite för mycket och ECU:n går ner i skyddsläge. Enligt VAG verkstan e det ett vanligt problem då den variabla geometrin kärvar i turbon. Min fråga är om någon har testat att rengöra eller på annat sätt fixa till detta? Går det fixa själv med en vanlig vertygsuppsättning eller behöver men specialprylar?
//Rickard Eriksson
/Porsche 911 -65
/Porsche 911 -65
Jag har lossat sådana som suttit fast med rostlösning och lämpligt verktyg på armen in i turbon.
Hjälper inte det är det nog bäst att ta bort turbon om man ska pilla med ledskenorna i avgashuset (ganska små grejer)
Har inte gjort detta, (alltså plockat isär turbo som kärvat inne i huset) men jag kan inte se varför det skulle vara ett problem.
Hör av dig om du behöver delar.
Hjälper inte det är det nog bäst att ta bort turbon om man ska pilla med ledskenorna i avgashuset (ganska små grejer)
Har inte gjort detta, (alltså plockat isär turbo som kärvat inne i huset) men jag kan inte se varför det skulle vara ett problem.
Hör av dig om du behöver delar.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Ahhh, hittade en bra sida =) Ser ut som om det bara e till att demontera och rengöra 
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html

http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
//Rickard Eriksson
/Porsche 911 -65
/Porsche 911 -65