Kärvande variabel turbogeometri

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
ridern
För mycket laddtryck
Inlägg: 201
Blev medlem: tis maj 10, 2005 8:10 pm
Ort: Arvidsjaur

Kärvande variabel turbogeometri

Inlägg av ridern »

På bruksbilen har jag lite problem med att turbon laddar lite för mycket och ECU:n går ner i skyddsläge. Enligt VAG verkstan e det ett vanligt problem då den variabla geometrin kärvar i turbon. Min fråga är om någon har testat att rengöra eller på annat sätt fixa till detta? Går det fixa själv med en vanlig vertygsuppsättning eller behöver men specialprylar?
//Rickard Eriksson

/Porsche 911 -65
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jag har lossat sådana som suttit fast med rostlösning och lämpligt verktyg på armen in i turbon.

Hjälper inte det är det nog bäst att ta bort turbon om man ska pilla med ledskenorna i avgashuset (ganska små grejer)
Har inte gjort detta, (alltså plockat isär turbo som kärvat inne i huset) men jag kan inte se varför det skulle vara ett problem.

Hör av dig om du behöver delar.
ridern
För mycket laddtryck
Inlägg: 201
Blev medlem: tis maj 10, 2005 8:10 pm
Ort: Arvidsjaur

Inlägg av ridern »

Ahhh, hittade en bra sida =) Ser ut som om det bara e till att demontera och rengöra :-)

http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
//Rickard Eriksson

/Porsche 911 -65
Skriv svar