Audi 100 -77 ska lackas om och montera in turbo notor och ms insprut. Men det är mer av ett sommarprojekt.
Audi 100 -82 ska snyggas till och förfina vissa saker med mer utrustning eftersom det är till och från jobbet bil. Som ska vara hyffsat ekonomisk och så vidare.
Planerna förändras ständigt då det finns så mycket att hitta på... så att skriva alt som ska göras känns lite smått meningslöst. Men kan försöka lite senare.
Men iallafall Audi 100 -82:an köptes i våras. Hade blivit avställd för ca 8 år sedan pga läckande styrservo. Kunde inte låta bli att köpa den vet att det skulle bli svårt att göra det senare eftersom bilen knappast växer på träd nuförtiden.
Efter att ha dragit hem den blev det till att försöka starta upp den, men den saknade gnista. Efter lite felsökning kom man fram till att tändmodulen var trasig, byte den vips motorn starta. Andra åtgärden blev att byta ett bromsrör första bromsningen resulterade i bromspedalen i golvet. Nu var det bara att åtgärda servo pumpen. När jag skulle byta servopumpen upptäckte jag att det saknades en kopparbricka på ena slang anslutningen och vips pumpen slutade läcka. Förra ägaren hade nämlilgen renoverat hela servostyrningssystemet och troligtvis missat brickan.
Då var det dags för besiktning efter lite städning osv. Den gick imponerande nog igenom UA. Inte för att bilen är ofräsch utan för att man har sin vanliga tur.

Det jag har gjort är:
riktat och lackat om vä framskärm, baklucka.
Lackat frontplåten full av stenskott.
Lämnat bort och fått frontspoilern plastrepad och lackad.
Monterat in Audi 200 varvräknare och hastighetsmätare.
Påbörjat uppkapning av håll mellan dörrar och kaross för kabelgenomföring (bilen saknar c-lås går inte att leva utan)
+ Lite till ovärt att veta
Här kommer lite bilder på bilen. ...altså Audi 100 -82:an...
Annons bilden

Riktat och spcklat nästan färdigt vä framskärm

Bakluckan såg ut så här

Passar på att fixa lite skador på bakluckan

Grundlackat bakluckan

Lackat bakluckan i bilens kulör

Slutligen lite klarlack


Inte konstigt att det brukar vilja rosta på ovansidan där framskärmen är skruvad. Tar man bort karossri kletet är utan helt plåtren. Bort med kletet och dit med färg istället


Lyckades få tag på Audi 200 mätarpanel ifån en bilskrot.

Så här dåg det ut tidigare

Efter lite pusslande lödande och modifiering av instrument huset...

...blev resultatet detta

Planerar att byta till 136 hästars NF motor med lamda styrning (går mycket bättre). Finns ingenstans att dra kablarna för motorstyrning, blir fram med borren.
Före

Efter

Vill ha c-lås på bilen också blir att kapa/borra här också.
Före

Efter

Orkar inte mer. Det var allt för denna gång.
