Sida 1 av 2
gto 65
Postat: mån sep 22, 2008 1:28 pm
av GTO-65
såg att några hade frågor om bilen ..
det är en 455 borrad till 462 4bultat .+stiftat howards alustakar mega 292hyd kam, 455 ho toppar, msd 6a, 400låda race preppad, omvända växelägen . 8/34 bakaxel, strange axlar, spole, stegar, stora hjulhus.......
jag lägger till nå bilder (jensa) men de är inte nyast, annan lack baktill och mer puts under huven nu.
de små däcken minst 10cm större skulle rymmas och mycke högre
pann rummet där 455 bor

Postat: mån sep 22, 2008 1:43 pm
av limpan
är det en gatbil? om det är det hur går de att köra med alustakar?
Postat: mån sep 22, 2008 1:53 pm
av GTO-65
det är en gatbil det går bara bra med alu stakar
Postat: mån sep 22, 2008 1:55 pm
av limpan
ok har läst lite om det och va ja har förstått så håller det inte så länge men ja litar på dig eftersom du har erfarenhet av det..
Postat: mån sep 22, 2008 9:22 pm
av zeke varg
Kul med en tråd om de mer udda fåglarna i Sävar! (Utan turbo

)
Den är klart brutal
Postat: tis sep 23, 2008 5:38 am
av Thunderbolt
GTO-65 skrev:det är en 455 borrad till 462 4bultat .+stiftat howards alustakar mega 292hyd kam, 455 ho toppar, msd 6a, 400låda race preppad, omvända växelägen . 8/34 bakaxel, strange axlar, spole, stegar, stora hjulhus.......
Rundportstoppar, riktigt trevligt. Sedan måste jag bara fråga, är inte alla Pontiacblock stiftade?
Har du några framtida planer för bilen eller är den redan perfekt?

Postat: tis sep 23, 2008 8:38 am
av Jens Gustavsson
vi har tunat lite förgasare (4150 830ad) och sen blir det kanse lite portning i insuget och fix med fördelaren mm.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 5&start=90
men i framtiden så skulle det ju sitta fint med nån typ av andningshjälp

? kompan skulle tydligen va rätt låg.
Postat: tis sep 23, 2008 8:39 am
av Jens Gustavsson
limpan skrev:ok har läst lite om det och va ja har förstått så håller det inte så länge men ja litar på dig eftersom du har erfarenhet av det..
håller man ned varvet så är det inga problem, det är när de börjar fläxa som förslitningarna kommer.
Postat: tis sep 23, 2008 3:59 pm
av GTO-65
lagerbanorna är stiftade spesial lager en värktygs makare har gjort ett värktyg som man borrar lagren igenom .sen så ska man ju föröka få den å gå bättre det är ju alltid roligt

Postat: tis sep 23, 2008 5:01 pm
av kåftan
är det bakvagn med stegar? får man ha det på besiktningen?
Postat: tis sep 23, 2008 5:18 pm
av GTO-65
Postat: tis sep 23, 2008 5:23 pm
av GTO-65
men det med stegar tror jag var tur . glömde skriva att jag tänker köpa större hjul bakhögre o bredare.och nya coiloverfjädrar så den blir mjukare...
Postat: mån okt 27, 2008 6:07 pm
av T-27
limpan skrev:är det en gatbil? om det är det hur går de att köra med alustakar?
Läste det här på Nitroz angående Alustakar på gatan
På gatan=forever:
"In a street application, using the aluminum rod is a no brainer," BME President, Bill Miller recently said in an interview with an automotive magazine. "I don't know exactly how the myth that aluminum rods can't be used on the street got started, but I'll guess that early manufacturers of aluminum rods, back in the 60s and early-70s, weren't making them using the forging process we're using. With the material we've got and they way we manufacture the connecting rods, they'll live a couple hundred thousand miles on the street because a street application is, for the most part, low load. You gotta understand, our basic Aluminum Rod is made for 10,000 rpm and 800-hp. The design criteria for the connecting rod is way overkill for what it's gonna see on the street. We been running aluminum rods on the street for 20 years."
Annars, kolla med BME:
http://www.bmeltd.com/rods.htm
Det verkar ju stämma rätt bra att man kan åka alustakar på gatan
Farbror Bill Miller bör ju veta

Postat: mån okt 27, 2008 7:10 pm
av weber-power
den bilen är vad jag kallar pärla!

verkar vass med

Postat: mån okt 27, 2008 7:17 pm
av GTO-65
det var ju bra mats då har man några år till att köra inan man får riva motorn
