finns väll många som kör med sinter och m90 mned volvos bakaxlar ser inte riktigt problemet, det är ju missade växlingar som mosar lådan, å feta däck mosar bakaxeln...
kör på sinter du.... en sinter kopplar ur snabbare å mindre vikt i lamellen så är ju skonsammare mot synkringarna, sen kan man ju faktiskt köra rätt snällt med sinter med bara man vänjer sej....
knotan skrev:finns väll många som kör med sinter och m90 mned volvos bakaxlar ser inte riktigt problemet, det är ju missade växlingar som mosar lådan, å feta däck mosar bakaxeln...
kör på sinter du.... en sinter kopplar ur snabbare å mindre vikt i lamellen så är ju skonsammare mot synkringarna, sen kan man ju faktiskt köra rätt snällt med sinter med bara man vänjer sej....
tackar det va de jag ville höra kommer att köpa en 6puck inom en snar framtid då
Ja kör 6puckad ofjädrad sinter och m90. Funkar finfint. Jag är nöjd.
De ända är att det rasslar någonstans vid motorbromsning. Vet inte om de är i lådan eller runt kopplingen/urtrampningslager. Får se hur det ser ut när jag plockar ner det i vinter.
Joi skrev:Ja kör 6puckad ofjädrad sinter och m90. Funkar finfint. Jag är nöjd.
De ända är att det rasslar någonstans vid motorbromsning. Vet inte om de är i lådan eller runt kopplingen/urtrampningslager. Får se hur det ser ut när jag plockar ner det i vinter.
Kör också 6-puckad 228mm och stumt gammalt LH 2.4 svänghjul. Rasslar gör det, men det funkar bra tycker jag.
Joi skrev:Ja kör 6puckad ofjädrad sinter och m90. Funkar finfint. Jag är nöjd.
Kör också 6-puckad 228mm och stumt gammalt LH 2.4 svänghjul. Rasslar gör det, men det funkar bra tycker jag.
Jag kör 240mm sinter iofs.
Min låter inget, förutom vid motorbroms eller när man varvar upp lite på tomgång och sen släpper av gasen, då rasslar det också. Men tycker det rasslar ganska mycket?
Är de lådan som låter för att det är stumt centrum?
Kan de bli bättre med fjädrat centrum?
taz82 skrev:
Jag kör 240mm sinter iofs.
Min låter inget, förutom vid motorbroms eller när man varvar upp lite på tomgång och sen släpper av gasen, då rasslar det också. Men tycker det rasslar ganska mycket?
Är de lådan som låter för att det är stumt centrum?
Kan de bli bättre med fjädrat centrum?
Min beteer sig likadant. Tror det beror på glapp/för mycket spel inne i lådan som dämpas med lamellfjädrar. Jag skiter i vilket, byter olja på
lådan inför nästa gång den ställs på och ser nöjd ut, bilen används
bestämt och inget fiskörande. Tror nästan det sliter mer om man kör
lungt och släpper hela tiden än om man motorbromsar ner den från 5000
rpm.
Mitt skrammel försvinner när man kommer ner till 2200rpm.