
Saaben är som sagt ett av årets fränaste byggen , tror många håller med , MEN! vad är det för förare


Hmm nu jäklar är det skarpladdat
givetvis finns det massor av bilder från detta reportage , få väll ta ut lite och visa senare

Spruta dom inte in metanol/vatten?Jens Gustavsson skrev:jag skrota nåra inlägg angående frågor om preniumationer och sånt, ni får ni ta i den speciella tråden om sånt. http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=21755
jag måste också få säga att det var ett bra nummer med fint repotage om gustavs saab och björks kadett![]()
jag gilla också cadilaken så jäkla frän![]()
men varför hadde de ingen laddluft kylare? laddar man 5 bar, speciellt i ett steg så blir det ju sjukt varm insugningsluft som gör att volym flödet inte blir det bästa sen varför inte tvåstegs laddning då bräddar de ju registret så att den nog blir lättare att stalla upp i starten+ att det går att ladda mycket mer.
Dom höl väl på att skissa på en 2stegs anläggning.Jens Gustavsson skrev:jag skrota nåra inlägg angående frågor om preniumationer och sånt, ni får ni ta i den speciella tråden om sånt. http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=21755
jag måste också få säga att det var ett bra nummer med fint repotage om gustavs saab och björks kadett![]()
jag gilla också cadilaken så jäkla frän![]()
men varför hadde de ingen laddluft kylare? laddar man 5 bar, speciellt i ett steg så blir det ju sjukt varm insugningsluft som gör att volym flödet inte blir det bästa sen varför inte tvåstegs laddning då bräddar de ju registret så att den nog blir lättare att stalla upp i starten+ att det går att ladda mycket mer.