Har i hälgen släpat hem en gammla volvo 164 som har stått avställd i snart 20 år. den har stått i en loge så den har klarat sej rätt bra ingen rost under men dock lite rostig i fronten där hela 140 och 160 serien verkar vilja rosta rejält. Inredningen ser inte heller så rolig ut men det kommer senare. men en del saker har tagits från bilen inga stora saker men iriterande hehe typ som dörrlåset i ena dörren och att kabbel snuttar är utklippta ur elsystemet plus ena förgasaren. men jag betalade inte mycket så. hadde igentligen ingen plan på att köpa någon 164 men läget och priset gjorde att det inte var någe att tveka på. och dessutom så har jag aldrig haft någon 164 har lyckats hoppa över den modellen.
målet med bilen är lite obestämt ännu men ska ha den orginal först för den ska ju in på reg besiktning för den har ramlat ur registret men ursprungs kontroll pappren är insickade så det blir inga problem.
senare så e de mycket möjligt att det blir b 30 turbo de verkar rätt fränt har byggt en b20 tgryck turbo för några år sedan och de va rätt kul i amazonen. men b30 borde bli brutal .
ska leta reda på tändspole och en gasare till i morgon och byta lite brännsle slangar och koppla lite el och se om jag inte kan väcka b30 ur dvalan. ska även ta med kamran i mrgon så ni får se skapelsen annars så tycker jag att 164an är en rätt skarmig modell.
bilder kommer