Då vare dax att starta en ny tråd, har läge tänkt men orken har inte funnits.
I alla fall så var tanken att uppgradera lite nu till vintern, får väll se om tiden räcker till
Bilen är en volvo 740 gl med en 16v snurra och turbo mm..
byggdes under sommaren 2008 och kördes endast på gatan,
Var hos Jens igår och flödade med hyffsat resultat, fick lite tips som ska följas och en ny flödning ska göras resultat kommer
Här har vi en bild i pannrumet på 740
Senast redigerad av tho_89 den sön mar 11, 2012 5:02 pm, redigerad totalt 16 gång.
Svetsar rostfritt,alu,svartstål. Bara slå en pling
Tel: 072-5178899
tho_89 skrev:Man tackar, får väll se om det kanse kan bli ännu bättre denna gång
Den gick ju inte så dåligt tidigare heller.
Lite synd att inte få vettiga tidkort eller effektmätningar när den gick tidigare i höst, men det känns lite som att det inte behövs alla gånger.
Tänkte lite på sommaren som gick, du skulle kanske skaffat nå seriösa kontakter för Audi-spolarna?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Nä den gick riktigt bra för att va version 1 men mycke vill ha mer !
Det är faktist lite tråkigt att varken ha tidkort eller broms siffror, men känndes inte lönt att bromsa när turbon var skruvad i botten redan på gata
Men som jag nämde till dig mattias så blire juh bromsning nu till våren, så du är välkomen att följa med.
Svetsar rostfritt,alu,svartstål. Bara slå en pling
Tel: 072-5178899
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Här ser man hur mycket det är tilltaget, så pass att man måste svetsa på för att få anliggning.
Rensade ventilstyrningar verkade inte ge något ökat flöde, något annat som bromsar?
Monteringen i bänken och allt tar en liten stund, men själva mätningen går fort.
Något behöver man för att stoppa in i program för att simulera och fundera och så här blev det, i brist på diagram och fina tabeller:
Någon dag kanske man orkar använda programmet som flödesbänken har i datorn för att samla värdena.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Ja det vart inga stora ökningar efter ändring men det här får duga för i år i alla fall!
Ska bli intressant att se vad engine analyzer säger om conseptet
Svetsar rostfritt,alu,svartstål. Bara slå en pling
Tel: 072-5178899
Nu vare ett tag sen jag gjorde en uppdate. håller som sagt på med en cosworth som börjar bli klar nu. på volvo fronten så står det ganska still. ska i alla fall börja med en ny topp.
Arian var nog lite i överkan för mitt motorconsept. så ska räkna lite på de innan jag börjar filla dennagång
Svetsar rostfritt,alu,svartstål. Bara slå en pling
Tel: 072-5178899
Thomas var på besök och så här blev Cosworthen du höll/håller på med.
Med farbror Holset under huven på ett fint nytt grenrör, tjock och fin IC och lite tyska avgasdelar, CDI tändning mm:
Lite bakläxa på hängd wastegate-ventil, annars bra ork i maskineriet. Som Jens sa, om Cosworth hade levererat från fabrik med sånt här grenrör och turbo hade nog bilen inte gått att försäkra.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.