vevaxel å block fråga "snabbt svar"

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
142R
Lite mer laddtryck
Inlägg: 42
Blev medlem: tis jun 08, 2004 8:42 pm
Ort: vaggeryd "såklart"
Kontakt:

vevaxel å block fråga "snabbt svar"

Inlägg av 142R »

är de likadann vev på b230fk å b234f? alltså 63 ramlager?

å vilket block hade ni kört på

b230fk:
+ oljekylda kolvar, redan färdigborrade hål för olja till turbo
- måste köpa kamrem å spänrulle för att montera 16v toppen, rätt grova vändkanter i de

b234f
+ har redan ny kamrem å spänrulle, inga vändkanter, nyskick lågmil, bättre oljepump
- måste försöka få tag på ett ståldrev till oljepumpen

ska köra med frästa turbokolvar å h-profil, så de är bara blocket jag behöver hjälp med å avgöra :roll:
Hat Göö
duffy
För mycket laddtryck
Inlägg: 236
Blev medlem: ons apr 16, 2008 5:04 pm
Ort: jönköping

Re: vevaxel å block fråga "snabbt svar"

Inlägg av duffy »

142R skrev:är de likadann vev på b230fk å b234f? alltså 63 ramlager?

å vilket block hade ni kört på

b230fk:
+ oljekylda kolvar, redan färdigborrade hål för olja till turbo
- måste köpa kamrem å spänrulle för att montera 16v toppen, rätt grova vändkanter i de

b234f
+ har redan ny kamrem å spänrulle, inga vändkanter, nyskick lågmil, bättre oljepump
- måste försöka få tag på ett ståldrev till oljepumpen

ska köra med frästa turbokolvar å h-profil, så de är bara blocket jag behöver hjälp med å avgöra :roll:
använd b234 blocket för då e allt med kam drivningen klart o sen köper
mina venolia kolvar o när du köper h-profil stakar så tar du några som e nåt längre så ökar du slget pga de,
142R
Lite mer laddtryck
Inlägg: 42
Blev medlem: tis jun 08, 2004 8:42 pm
Ort: vaggeryd "såklart"
Kontakt:

Re: vevaxel å block fråga "snabbt svar"

Inlägg av 142R »

duffy skrev:
142R skrev:är de likadann vev på b230fk å b234f? alltså 63 ramlager?

å vilket block hade ni kört på

b230fk:
+ oljekylda kolvar, redan färdigborrade hål för olja till turbo
- måste köpa kamrem å spänrulle för att montera 16v toppen, rätt grova vändkanter i de

b234f
+ har redan ny kamrem å spänrulle, inga vändkanter, nyskick lågmil, bättre oljepump
- måste försöka få tag på ett ståldrev till oljepumpen

ska köra med frästa turbokolvar å h-profil, så de är bara blocket jag behöver hjälp med å avgöra :roll:
använd b234 blocket för då e allt med kam drivningen klart o sen köper
mina venolia kolvar o när du köper h-profil stakar så tar du några som e nåt längre så ökar du slget pga de,
kollade ikväll å de är inte samma vev på b230 å b234.. så de blir ett b230 block pga att min vev redan är balancerad, tyvärr duffy så är de ont om pengar nu så de får bli frästa turbokolvar i sommar. men du har inget annat jag kan behöva?
Hat Göö
Skriv svar