Sida 1 av 1
vevaxel å block fråga "snabbt svar"
Postat: lör jan 17, 2009 8:42 pm
av 142R
är de likadann vev på b230fk å b234f? alltså 63 ramlager?
å vilket block hade ni kört på
b230fk:
+ oljekylda kolvar, redan färdigborrade hål för olja till turbo
- måste köpa kamrem å spänrulle för att montera 16v toppen, rätt grova vändkanter i de
b234f
+ har redan ny kamrem å spänrulle, inga vändkanter, nyskick lågmil, bättre oljepump
- måste försöka få tag på ett ståldrev till oljepumpen
ska köra med frästa turbokolvar å h-profil, så de är bara blocket jag behöver hjälp med å avgöra

Re: vevaxel å block fråga "snabbt svar"
Postat: lör jan 17, 2009 11:33 pm
av duffy
142R skrev:är de likadann vev på b230fk å b234f? alltså 63 ramlager?
å vilket block hade ni kört på
b230fk:
+ oljekylda kolvar, redan färdigborrade hål för olja till turbo
- måste köpa kamrem å spänrulle för att montera 16v toppen, rätt grova vändkanter i de
b234f
+ har redan ny kamrem å spänrulle, inga vändkanter, nyskick lågmil, bättre oljepump
- måste försöka få tag på ett ståldrev till oljepumpen
ska köra med frästa turbokolvar å h-profil, så de är bara blocket jag behöver hjälp med å avgöra

använd b234 blocket för då e allt med kam drivningen klart o sen köper
mina venolia kolvar o när du köper h-profil stakar så tar du några som e nåt längre så ökar du slget pga de,
Re: vevaxel å block fråga "snabbt svar"
Postat: lör jan 17, 2009 11:46 pm
av 142R
duffy skrev:142R skrev:är de likadann vev på b230fk å b234f? alltså 63 ramlager?
å vilket block hade ni kört på
b230fk:
+ oljekylda kolvar, redan färdigborrade hål för olja till turbo
- måste köpa kamrem å spänrulle för att montera 16v toppen, rätt grova vändkanter i de
b234f
+ har redan ny kamrem å spänrulle, inga vändkanter, nyskick lågmil, bättre oljepump
- måste försöka få tag på ett ståldrev till oljepumpen
ska köra med frästa turbokolvar å h-profil, så de är bara blocket jag behöver hjälp med å avgöra

använd b234 blocket för då e allt med kam drivningen klart o sen köper
mina venolia kolvar o när du köper h-profil stakar så tar du några som e nåt längre så ökar du slget pga de,
kollade ikväll å de är inte samma vev på b230 å b234.. så de blir ett b230 block pga att min vev redan är balancerad, tyvärr duffy så är de ont om pengar nu så de får bli frästa turbokolvar i sommar. men du har inget annat jag kan behöva?