Sida 1 av 6
Mikael Hansen/Corrado/ Motorproblem
Postat: lör feb 07, 2009 9:06 pm
av r3c
Som många säkert vet så blev det inget av nova projektet så jag köpte denna bilen för att komma igång och köra innom rimligt tid , dock utan motor och låda.
Målet är att köra fullt ut 2010 och prova bilen i slutet av denna sesången, motorn kommer att bli som det var tänkt tidigare en 350 turbomaskin.

Postat: lör feb 07, 2009 11:41 pm
av tim gustavsson
härligt! köpte min th400 av dom,trevliga killar

å hans garage gick inte att klaga på
du får nog ett bra beprövat chassi att starta på,ser fram emot bilder på motor installation mm
du vet inte va dom ska köra nästa säsong??
mvh tim
Postat: sön feb 08, 2009 9:49 am
av Blom
riktigt frän bil..
berätta mer...
vilken klass är den tänkt att gå?? vad har den gått för tider? effekt mål?
allt ser bra ut, men vad är det för jävla ludd i bilen

Postat: sön feb 08, 2009 10:31 pm
av Klabbe Persson
Ska bli kul o följa detta.
Du får gärna berätta mer om konceptet.
Postat: fre feb 13, 2009 6:39 pm
av r3c
Postat: fre feb 13, 2009 6:52 pm
av r3c
Blom142 skrev:riktigt frän bil..
berätta mer...
vilken klass är den tänkt att gå?? vad har den gått för tider? effekt mål?
allt ser bra ut, men vad är det för jävla ludd i bilen

Till en början så kommer det nog att bli lite vad bilen klassar in till för att få köra så mycket som möjligt , sen får vi se , super pro street , eller ProStreet i Toyo cupen verkar ju vara något. TROR att det var 7,80 och runt 270kmh (kommer inte ihåg), anngående effektmålet så är det osäkert , hadde varigt roligt att åka runt 8.0 men det lär ju inte hända första tiden, luddet kan man undra över , men det styker nog med när jag tar bort mätarhusen ovanpå instrumentpannelen.
Postat: lör feb 14, 2009 10:39 am
av r3c
hittade exakt vad den har gått tidigare 7,89/280kmh 1.17 60 fot
Postat: lör feb 14, 2009 11:08 am
av Cpt Tuttle
Tuff bil...
Postat: ons feb 18, 2009 10:45 pm
av r3c
ja lite har man gjort , så som motorfästen fram , tänkte först köra med motorplåt fram men det blir mer plats för tryckrören såhär, insuget var lite högre än vad jag trodde så det får bli en liten kompenssation för det i huven senare.

Postat: mån feb 23, 2009 9:12 pm
av r3c
Då har man börjat greja med det roliga nu då
påbörjat ett nytt plenum till insuget. och nej spjället sitter inte på fel håll , det e för att det inte skall bli sån "knäck" på gaswiren.

Postat: mån feb 23, 2009 9:44 pm
av Klabbe Persson
Kan bli hur bra som helst detta
Som sagt berätta gärna lite mer om motorn
Postat: mån feb 23, 2009 10:28 pm
av r3c
Ja då skall vi se , blocket är ett 350 block (355) 010 4 bult, veven är en eagle chromemolly vev med std slag , eagle h-profilare och speedpro lågkompkolvar. Toppar är ej köpt ännu men det lutar väll åt afr , turboagg och kam kommer jag nog behöva lite hjälp med att välja ut , methanol kommer det att vara i tanken. Ja vad skall man skriva mer , blocket är betonfyllt upp till vattenpumpen.
Postat: sön mar 01, 2009 10:13 pm
av r3c
Då var plenumet färdigbyggt , sånär som på lite slangannslutningar och fästen till gaswiren, även grejet ett vxl-låds fäste och bockat en ny kardantunnel.

Postat: sön mar 01, 2009 10:33 pm
av Schniff
ooo tigen funkar bra ser jag ;P härligt o se mikael!
Postat: mån mar 02, 2009 11:12 am
av Das Boost
Allt med vw gillas! Lycka till med bygget!!