BMW 323 TIC e21 (Nu med film)
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
BMW 323 TIC e21 (Nu med film)
Motor:
M20B23
O-ringad, honad och planad bottendel
Nya lager och kolvringar
Svarvade kolvar för lägre komp
Oljeretur från turbon i blocket
Toppen portad och planad, lite urgröpt för lägre komp.
Grenrör gjort av Matte K
Turbo: Holset HX35w
35mm Wastegate
35mm dump
Glasblästrat insug och ventilkåpa
Drivlina:
Getrag låda (original)
Lamelldiff (trasig, ersatt med AGA-diffad)
Org kardan och drivaxlar
Sinterlamell och hårdare tryckplatta
Insprutning och tändning:
VEMS-Genboard
MSD Blaster 2 spole
6st S**b spridare, 352cc/min@3bar
Chassi:
Sänkfjädrar (Okänt märke)
Sportdämpare (Okänt märke)
Nya bussningar runt om
Rally bur (Gunnarsjö Svets & Smide)
I övrigt så ska bilen vara hyffsat original utvändigt! Lite bilder!
Saker som hände senast idag är att toppen är färdig nu, väntar bara på topplocksbultar! När dom kommer så ska toppen sättas dit. Sen ska motorn lyftas ner i bilen, för lite rördragning och tillverkning av downpipe och kabelhärva för sprut och tändning!
Håll till godo för uppdateringar! Bilen kommer INTE kunna gatreggas!
// Nicke
Ps. Va inte rädd o fråga om de är nåt!
M20B23
O-ringad, honad och planad bottendel
Nya lager och kolvringar
Svarvade kolvar för lägre komp
Oljeretur från turbon i blocket
Toppen portad och planad, lite urgröpt för lägre komp.
Grenrör gjort av Matte K
Turbo: Holset HX35w
35mm Wastegate
35mm dump
Glasblästrat insug och ventilkåpa
Drivlina:
Getrag låda (original)
Lamelldiff (trasig, ersatt med AGA-diffad)
Org kardan och drivaxlar
Sinterlamell och hårdare tryckplatta
Insprutning och tändning:
VEMS-Genboard
MSD Blaster 2 spole
6st S**b spridare, 352cc/min@3bar
Chassi:
Sänkfjädrar (Okänt märke)
Sportdämpare (Okänt märke)
Nya bussningar runt om
Rally bur (Gunnarsjö Svets & Smide)
I övrigt så ska bilen vara hyffsat original utvändigt! Lite bilder!
Saker som hände senast idag är att toppen är färdig nu, väntar bara på topplocksbultar! När dom kommer så ska toppen sättas dit. Sen ska motorn lyftas ner i bilen, för lite rördragning och tillverkning av downpipe och kabelhärva för sprut och tändning!
Håll till godo för uppdateringar! Bilen kommer INTE kunna gatreggas!
// Nicke
Ps. Va inte rädd o fråga om de är nåt!
Senast redigerad av Nicke Nyman den ons aug 02, 2006 5:07 pm, redigerad totalt 2 gång.
Jag anar en viss konkurrens ute vid kusten..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Nicke Nyman skrev:Hahha, om du tänker på Peters BMW så lär han åka skiten ur min, men ja har ju en E21, inte så vanliga o grymt rolig bil! E30 är ju ack så mycket vanligare!mattias skrev:Jag anar en viss konkurrens ute vid kusten..
Adios!
Konkurrens finns inte:)
- Min motor är ju fortfarande i 1000 delar. Sedan att nicke har en mer ovanlig bil är ju så sant så. Jag får sätta min motor i en "Padda" tills nästa sommar.
Jag sätter mina slantar på Nicke då han är först ut och han brukar väll vara snabbast? Dom säger ju så ialla fall
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
peppe skrev:Nicke Nyman skrev: Hahha, om du tänker på Peters BMW så lär han åka skiten ur min, men ja har ju en E21, inte så vanliga o grymt rolig bil! E30 är ju ack så mycket vanligare!
Adios!
Konkurrens finns inte:)
- Min motor är ju fortfarande i 1000 delar. Sedan att nicke har en mer ovanlig bil är ju så sant så. Jag får sätta min motor i en "Padda" tills nästa sommar.
Jag sätter mina slantar på Nicke då han är först ut och han brukar väll vara snabbast? Dom säger ju så ialla fall
Hahahahaha, snabbast på vadå??? Dagens skämt! De är alltid bra att få skratta lite såhär på tisdagskvällen!
Startar den o allt funkar som de ska är ja glad om ja har 200hk...
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag tror han är lite blygsam av sig nicke när han säger sig nöjd med 200hk! jag vet inte men hur har du det med spelet mellan ventil och kolv? såg lite ut tycker jag.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/