Mätarhus strul

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
tbhpata
Lite mer laddtryck

Mätarhus strul

Inlägg av tbhpata »

Hej...

Jag köpte en Volvo 740GL 86'a för ett tag sen... och det va lite fläppt med mätarhuset... Tex varvräknaren funkade ej,, dock så funkade hastighet/temp/clocka/tank.... Men efter ett tag så stegdog temp/tank/hastighet.. Varav jag antog att det var klapp kontakt

Så idag slet jag bort alla kablar och böjde ut stiften i kontakt styckena,,, Och nu till det knasiga problemet..

Allt började funka som det skulle igen FÖRUTOM hastighets mätaren som fläppar...

När jag stog stilla och varvar så följer den med varvräknaren. Tex varvar jag upp till 3000 så följer Hastighetsmätaren med upp till 50kmt fast när jag väl kör med bilen så gör den inte så.. då följer den hastigheten och inte varvet....

Menar vore det elfel så borde väl för fläppa ur o följa varvet på motorn även när jag kör?..

Mvh.
Användarvisningsbild
M Bengtsson
För mycket laddtryck

Inlägg av M Bengtsson »

Låter som en störning.

Se till så att kabeln till hast. och varvräknaren inte ligger längsmed varandra och se om det löser problemet.
Volvo 142 -70 -Överladdat projekt:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=36179
tbhpata
Lite mer laddtryck

Inlägg av tbhpata »

Såg även nu att min jäkla tripp mätare snurrar även när jag står still.. Och ne ingen störning:( har tagit i sär hela piskan o så... men men, det är väl bara byta varenda jäkla kabel i piskan upp till mätarhuset så är man på säkra sidan... tack för svaret iaf Killroy_swe
flobb
Forumsberoende

Inlägg av flobb »

kolla så du har en vettig jord, de låter som ett jordfel tycker jag :P
Projekt!

volvo 145 såld
volvo 740 tic Såld
Volvo 242 lära sig sprut stadie.
tbhpata
Lite mer laddtryck

Inlägg av tbhpata »

flobb skrev:kolla så du har en vettig jord, de låter som ett jordfel tycker jag :P
ja nått är lurt iaf för håller jag fingret på den blå "löd mattan" på baksidan så funkar det som det ska.. hmm!...
flobb
Forumsberoende

Inlägg av flobb »

glapp kontakt eller jordfel :P låter som nått av de :P
Projekt!

volvo 145 såld
volvo 740 tic Såld
Volvo 242 lära sig sprut stadie.
Skriv svar