Turbo tips till 3liters rak 6a.
Turbo tips till 3liters rak 6a.
Hade tänk att köra med min greddy t78 agg, men är fundersam om hur mycket den räcker till.
Som sakt en 3liter 6 24ventils topp som är portat och ska flöda på bra, vill inte ha ett agg som har fullt ladd när det är dags att växla då jag ska köra på GATAN!.
taksam för tips
Mvh//Andreas
Som sakt en 3liter 6 24ventils topp som är portat och ska flöda på bra, vill inte ha ett agg som har fullt ladd när det är dags att växla då jag ska köra på GATAN!.
taksam för tips
Mvh//Andreas
2JZ-GTE SINGEL !!
Re: Turbo tips till 3liters rak 6a.
hejsan...Gothe skrev:Hade tänk att köra med min greddy t78 agg, men är fundersam om hur mycket den räcker till.
Som sakt en 3liter 6 24ventils topp som är portat och ska flöda på bra, vill inte ha ett agg som har fullt ladd när det är dags att växla då jag ska köra på GATAN!.
taksam för tips
Mvh//Andreas
du kanske skulle lägga till lite saker om det skall vara i avancerade delen... själv tycker jag inte att denna frågan hör hit, folk postar innan dom läser.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6357
vad har du för kammar?
grenrör
har listat ut att det var en supra motor men det hade varit bra om du skrev det oxå..
slaglängd ..borr??
turbons mått in / ut A/R
insug?
tänkt effekt?.. tänkt effekt vid vilket varvtal?
mm mm mm mm mm mm
mm mm mm mm mm mm
Mvh Mattias
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
För att vara lite mer specifik.
Det är en 2jz gte supra.
272 kammar insug lyft 9,5 avgas 9,65 samt 228 och 232 graders har jag för mig.
borrad block 0.5 = 86,5 mm.
insug orginal.
t78 är en 66mm Compressor Wheel Out dia 90 mm
In dia 65.8 mm
Turbine side wheel in dia 65
Out dia 74 mm
Ex dia 79.0mm
Grenrör är greddys och kommer inte ihåg diametren på rören är t4 fläns.
Som sakt över 700hk hade jag tänkt och tror t78 bottnar innan 600?.
Det är en 2jz gte supra.
272 kammar insug lyft 9,5 avgas 9,65 samt 228 och 232 graders har jag för mig.
borrad block 0.5 = 86,5 mm.
insug orginal.
t78 är en 66mm Compressor Wheel Out dia 90 mm
In dia 65.8 mm
Turbine side wheel in dia 65
Out dia 74 mm
Ex dia 79.0mm
Grenrör är greddys och kommer inte ihåg diametren på rören är t4 fläns.
Som sakt över 700hk hade jag tänkt och tror t78 bottnar innan 600?.
2JZ-GTE SINGEL !!
har den 65mm inducer så räcker den garanterat till 700hk, har dock hört folk säga att det inte är den modernaste turbon och ganska seg..
satsa på en hx50-55 66-68in och 22-25 hus eller en borg warner.. frågan är ju hur mkt pengar man vill lägga på en snäcka
annars finns det nån riktigt fin här på säljes delen..
satsa på en hx50-55 66-68in och 22-25 hus eller en borg warner.. frågan är ju hur mkt pengar man vill lägga på en snäcka
annars finns det nån riktigt fin här på säljes delen..
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
joo jag har funderart på hx55an fast 22-25 finns väll bara med t6 fläns?
19huset har väll t4 om jag inte miss minner mig i vilket fall som helst måste jag ha twinentery och helst t4 fläns..
ingen som är duktig på snabb flödes matte? vill ju pumpa ut över 700hk som sakt, med ett stabilt ladd över 1.5 iaf.
19huset har väll t4 om jag inte miss minner mig i vilket fall som helst måste jag ha twinentery och helst t4 fläns..
ingen som är duktig på snabb flödes matte? vill ju pumpa ut över 700hk som sakt, med ett stabilt ladd över 1.5 iaf.
2JZ-GTE SINGEL !!
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 49
- Blev medlem: fre jul 31, 2009 2:10 pm
- Ort: Västkusten
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 100
- Blev medlem: tis jan 13, 2009 5:35 pm
- Ort: Älsvbyn
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 49
- Blev medlem: fre jul 31, 2009 2:10 pm
- Ort: Västkusten
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
när det börjar bli lite pulver så är det en stor fördel med T6 fläns och va inte rädd för ett 22-25 avgashus med 82mm ut dim heller de spolar ruskigt lätt ändå på en sån motor om man byggt och tunat rätt.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 49
- Blev medlem: fre jul 31, 2009 2:10 pm
- Ort: Västkusten
okej.
tanken är ju att toppen skall vara orörd med org kammar iaf till en början,
(Rullande Projekt) det kanske inte e det mest ultimata men men....
Med org topp vet jag inte om man vågar varva mer än org varvstopp....?
Jag har läst johnnyStrands projekt tråd, pratade inte han om att det va lite seg spoolat med 22 hus?
Mvh Andreas
tanken är ju att toppen skall vara orörd med org kammar iaf till en början,
(Rullande Projekt) det kanske inte e det mest ultimata men men....
Med org topp vet jag inte om man vågar varva mer än org varvstopp....?
Jag har läst johnnyStrands projekt tråd, pratade inte han om att det va lite seg spoolat med 22 hus?
Mvh Andreas
Original kanalerna funkar utmärkt upp till 1000hk drygt. Med standard ventilfjädrar så skulle jag nog inte varva över 7500rpm, annars finns det billiga ventilfjädrar och brickor i titan. Fast med original kammar så finns det inte så mycket att hämta efter 7000rpm.Robertsson skrev:okej.
tanken är ju att toppen skall vara orörd med org kammar iaf till en början,
(Rullande Projekt) det kanske inte e det mest ultimata men men....
Med org topp vet jag inte om man vågar varva mer än org varvstopp....?
Jag har läst johnnyStrands projekt tråd, pratade inte han om att det va lite seg spoolat med 22 hus?
Mvh Andreas
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 49
- Blev medlem: fre jul 31, 2009 2:10 pm
- Ort: Västkusten
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 49
- Blev medlem: fre jul 31, 2009 2:10 pm
- Ort: Västkusten
Ja det jag tänkte på va att med lågt varvstopp e det jobbigt med för stort avgashus.RWHP skrev: Original kanalerna funkar utmärkt upp till 1000hk drygt. Med standard ventilfjädrar så skulle jag nog inte varva över 7500rpm, annars finns det billiga ventilfjädrar och brickor i titan. Fast med original kammar så finns det inte så mycket att hämta efter 7000rpm.
Mvh Andreas