rekommendation tändning volvo 16vturbo

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

turbonisse
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

rekommendation tändning volvo 16vturbo

Inlägg av turbonisse »

hej vad rekommenderar ni för tändning spolar till b230 16v turbo med haltech e11v2
bruksbil golf gti -02 ABT
volvo 940 16vturbo
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Fördelare fungerar ganska fint.

Vad ville du höra egentligen?
Spontant kan jag inte svara mer, du berättar ju inte vad du vill göra med motorn eller vad du har för möjligheter med din styrbox i kombination med trigger-givarna. Har du äkta kamsynk eller bara 60-2 eller två tänder på vevaxeln? Etc, etc, ..

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=13776

Det diskuteras också friskt. Du kan prova sökfunktionen. Jag låser inte tråden så du får en chans till.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
MRMRacing
För mycket laddtryck

Inlägg av MRMRacing »

Ja sådana frågor är inte så lätta att besvara...vill man ha det bästa eller bara billgt? Massor faktorer som kompression, bränsle och laddtryck avgör också..

Förr sa man gärna CDI över ca 1,2 bars laddtryck, det är mera förlåtande mot lite felmappning (för mycket bränsle...).

Annars brukar Peugeot/Citroen/Ford dubbelspole fungera bra, kommer ihåg Jocke Sahlins gamla BMW som åkte med denna och hade ca 600 hk om jag minns rätt.

En sådan spole skall vara av bra tillverkare som Beru eller Bosch, finns ett otal likadana varianter som är italienska (no offense...) som inte gör joppet lika bra. Hos Mekonomen kan man få Beru vet jag. Sedan ett slutsteg tex det tvåkanaliga (kör bara Bosch slutsteg).

Ska du ha det bästa bör du välja 4 st CDI Mercury spolar (utan järnkärna) modifierade med lämplig CDI, tex Autronic 500R. Kör du massor effekt kan du få denna i 505 Volts modifierat utförande. Vid ännu mera effekt kan du få CDI M&W PRO-14 i både 250 mJ eller 500mJ som eldar upp det mesta!
Hemsida och Autronic forum http://www.mrm-racing.se
Skriv svar