Drivknut på Subaru AKUT

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
kalle_86
För mycket laddtryck

Drivknut på Subaru AKUT

Inlägg av kalle_86 »

Hej!
Ska byta inre drivknutsdamask på en Subaru Leone, men jag får verkligen inte loss knuten från drivaxeln, varken den inre eller den ytte. Man ser ingen låsring så jag antar att det bara är en sån med ring på axeln, men har försökt med allt men den vägrar lossna?

Någon som har en aning om hur man ska göra? Behöver ha ihop bilen till kvällen :thumbdown:

Fabrikat: SUBARU
Modell: LEONE 4WD
Typ: 1.8 Kat (Ej Coupé)
Årsmodell: 1989
NikkO
Forumsberoende

Inlägg av NikkO »

Jag brukar använda en stor lageravdragre.
/Niklas Eliasson

Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt

0761460960
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

En fördel att antingen kolla upp hur man får loss saker INNAN man plockar isär det och/eller ha tillgång till en verkstadshandbok..
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Ersviken »

The skrev:En fördel att antingen kolla upp hur man får loss saker INNAN man plockar isär det och/eller ha tillgång till en verkstadshandbok..
Skulle gissa på att Karln är föga hjälpt av det tipset just nu...
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

Ersviken skrev:
The skrev:En fördel att antingen kolla upp hur man får loss saker INNAN man plockar isär det och/eller ha tillgång till en verkstadshandbok..
Skulle gissa på att Karln är föga hjälpt av det tipset just nu...
Troligtvis inte, men till nästa gång kanske..

Har lite svårt att förstå varför folk plockar isär bilar (och annat) som ska repas utan att ha tillgång till ens en sketen haynes bok.. Underlättar ju otroligt mycket även för den som är van.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
NikkO
Forumsberoende

Inlägg av NikkO »

Alla har inte tillgång till sådant... Stör det dig? Säg det för dig själv eller skriv i anteckningar om du mår bättre av det... Är helt onödigt att yttra sig som du gjorde :doh:

Jag har kliat mig på huvudet några gånger då jag försökt få bort drivknutar, ibland har dom suttit så hårt att jag trott att jag gör helt fel. Men en lageravdragare har alltid funkat bra, brukar lossna med en smäll.
/Niklas Eliasson

Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt

0761460960
Bjarne...
Lite mer laddtryck

Inlägg av Bjarne... »

när jag bytte knut på en leone så satt de fruktat hårt, slutade med att jag slog sönder den gammla för att montera på den nya
Björn Forsberg
Skriv svar