Hej!
Ska byta inre drivknutsdamask på en Subaru Leone, men jag får verkligen inte loss knuten från drivaxeln, varken den inre eller den ytte. Man ser ingen låsring så jag antar att det bara är en sån med ring på axeln, men har försökt med allt men den vägrar lossna?
Någon som har en aning om hur man ska göra? Behöver ha ihop bilen till kvällen
The skrev:En fördel att antingen kolla upp hur man får loss saker INNAN man plockar isär det och/eller ha tillgång till en verkstadshandbok..
Skulle gissa på att Karln är föga hjälpt av det tipset just nu...
Troligtvis inte, men till nästa gång kanske..
Har lite svårt att förstå varför folk plockar isär bilar (och annat) som ska repas utan att ha tillgång till ens en sketen haynes bok.. Underlättar ju otroligt mycket även för den som är van.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Alla har inte tillgång till sådant... Stör det dig? Säg det för dig själv eller skriv i anteckningar om du mår bättre av det... Är helt onödigt att yttra sig som du gjorde
Jag har kliat mig på huvudet några gånger då jag försökt få bort drivknutar, ibland har dom suttit så hårt att jag trott att jag gör helt fel. Men en lageravdragare har alltid funkat bra, brukar lossna med en smäll.
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt