CDI med coil on plug

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
122 Sport
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83
Blev medlem: lör aug 23, 2008 9:30 pm
Ort: Jämtland

CDI med coil on plug

Inlägg av 122 Sport »

Hej, har planer på att montera CDI på min B230 16V då det idag sitter en fördelare ivägen för mitt nya värmepaket...Har ett Autronic SMC samt Direct Fire 500R CDI, jag har även CDI spolar, men dessa är rätt stora och tar för mycket plats under huven, så till 10.000-kronors frågan...Finns det några spolar COP CDI som man kan montera och som håller för lite mos ca: 600hk, har sett att det finns många hojar som använder dessa, vet även att det sitter på Volvo 960 (V90) men dessa tror jag är förstora, har även funderat på att "slakta" en VAG-spole typ 115R el liknade bara för att se om man kan använda själva spolen i den, alltså koppla in CDI steget direkt på spolen efter att ha avlägsnat elektroniken..bara en tanke :?, nån måste ju va först :wink:. Har suttit o letat en del på nätet men inte hittat något som verkar direkt lovande...Snälla hjälp mej med lite Brainstorming ang detta...
Amazon Sport -63
Amazon TIC -65
Användarvisningsbild
bsh
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: mån dec 15, 2008 9:25 pm
Kontakt:

Inlägg av bsh »

Denso motorsykkelcoiler til feks Suzuki og Honda, eller AEM sine: http://www.aempower.com/ViewCategory.as ... goryID=123
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jag kör med vw/audis spolar som satt på bla. 1,8t och 2,7t innan de där med inbyggt steg kom.

De som sitter med 2 skruv och står s4 på.
Jag har inte utvärderat hur bra de fungerar ihop med cdi, men de fungerade bra utan. Kör nu msd dis4 ho och matar dem med.
MRMRacing
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: ons okt 22, 2008 7:56 am
Ort: Stockholm

Inlägg av MRMRacing »

Spolar från Volvo 960 borde väl passa, det är Denso och med två kablar och utan elektronik.
Hemsida och Autronic forum http://www.mrm-racing.se
Användarvisningsbild
122 Sport
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83
Blev medlem: lör aug 23, 2008 9:30 pm
Ort: Jämtland

Inlägg av 122 Sport »

Ok, har fått tag i 4st Suzuki GSX-R spolar som jag ska testa, återkommer med info...
Amazon Sport -63
Amazon TIC -65
Användarvisningsbild
122 Sport
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83
Blev medlem: lör aug 23, 2008 9:30 pm
Ort: Jämtland

Inlägg av 122 Sport »

Har testat Suzukispolarna men dom blir ca: 2cm för korta...
Amazon Sport -63
Amazon TIC -65
MRMRacing
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: ons okt 22, 2008 7:56 am
Ort: Stockholm

Inlägg av MRMRacing »

Kan mäta en Denso Volvo 960 om du vill.
Hemsida och Autronic forum http://www.mrm-racing.se
Användarvisningsbild
122 Sport
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83
Blev medlem: lör aug 23, 2008 9:30 pm
Ort: Jämtland

Inlägg av 122 Sport »

Det skulle va uppskattat, men jag tror att den blir för stor upptill, den ser ju lite ut som en "svamp" i formen...Men måttuppgifter mottages gärna :thumbright:
Amazon Sport -63
Amazon TIC -65
Skriv svar