Hej!
skulle vilja reda ut lite frågetecken.
Är det sant att original kolvar klarar detta effektmål? vissa säger 1000hk om det är fräscha kolvar?
Stakar bör väl bytas vid 600hk strecket?
Sen att audi trycker ur sig olja ur vevhusventen, går detta bota på ngt sätt eller är det bara att sätta åter ledning på den?
Sen angående växellåda på S4.Är den hållbar, eller är rs2 ans 6 växlade bättre?
Fyll gärna på med tips.
Tanken är att köra på E85 samt Vems
Audi 2,2T 700hk
Audi 2,2T 700hk
Senast redigerad av Kronberg den ons apr 29, 2009 6:43 am, redigerad totalt 1 gånger.
- tobbeturbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: sön sep 30, 2007 3:56 pm
- Ort: Arboga
Runt 600hk ska orginal kolvar klara(det säger de på dalbäck racing)
Orginal stakar ska du nog byta runt 400hk, jag körde med orginal stakar o jag hade 457hk och det höll men det är nog bättre o byta. Angående vevhus ventet så kör jag med grova slangar o en behållare som samlar upp oljan med urtappning o filter.
Växellådan ska ju vara stark den som sitter på S4 årsmod -92 alltså den 5-växlade, o jag vet ju inte vilken årsmod du har på din s4:a men jag har en -92. Och VEMS o E85 är inga problem på min Audi.
//tobbe
Orginal stakar ska du nog byta runt 400hk, jag körde med orginal stakar o jag hade 457hk och det höll men det är nog bättre o byta. Angående vevhus ventet så kör jag med grova slangar o en behållare som samlar upp oljan med urtappning o filter.
Växellådan ska ju vara stark den som sitter på S4 årsmod -92 alltså den 5-växlade, o jag vet ju inte vilken årsmod du har på din s4:a men jag har en -92. Och VEMS o E85 är inga problem på min Audi.
//tobbe
Tillverkar/svetsar olika detaljer i alu/rostfritt till motorutrymmen,typ ic rör mm, kom med ideer så kanske det går att ordna. 073-5297882
Dom lådorna är bra, men allt går väl att rasa.Kronberg skrev:Tack för svaren.
Varför kastar audis ur sig massa olja? Kan det hjälpa med total seal ringar? elelr är det motorkonstruktionen i sig som gör det?
Ok så den 5 växlade på .92 är ok då..men hur är den 6 växlade från rs2?
Det beror vart på ventilkåpan du har anslutningen till vevhusventen.
Sätt den långt fram på den är mitt tips.
När man gasar på trycks oljan bakåt, speciellt om man har mer effekt än orginal.
Ang. kolvarna så är en förutsättning att den är rätt mappad, då håller dom mycket långt.
Kronberg skrev:Tack för svaren.
Varför kastar audis ur sig massa olja? Kan det hjälpa med total seal ringar? elelr är det motorkonstruktionen i sig som gör det?
Ok så den 5 växlade på .92 är ok då..men hur är den 6 växlade från rs2?
vevhusproblem är ganska vanligt på 5 cyl motorer.. vevhuspulserna tar inte ut varandra brukar det sägas. många gör vevhusfönster i blocken för att förbättra detta.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.