"Rengöra" gammalt K-jet
Moderator: backeliten
- nordlanderumeå
- För mycket laddtryck
"Rengöra" gammalt K-jet
Har på flera bilar haft problem med att bränslehuvudet satt igen på en eller flera cylindrar. Förutom att bryta bränslehuvudet hur kan man "spola" igenom så att det blir rent. Att plocka isär det är typ omöjligt, eller ja iaf att få ihop det utan att plastmembranet går sönder.
-
- Lite mer laddtryck
Re: "Rengöra" gammalt K-jet
Vilket plastmebran menar du då??nordlanderumeå skrev:Har på flera bilar haft problem med att bränslehuvudet satt igen på en eller flera cylindrar. Förutom att bryta bränslehuvudet hur kan man "spola" igenom så att det blir rent. Att plocka isär det är typ omöjligt, eller ja iaf att få ihop det utan att plastmembranet går sönder.
det bränslehuvudet jag delade på och bytte till hårdare fjädrar i var det ett tunt plåtmembran och det tätade jag med Hylomar efter Lundins råd (brukar hänga på Amazon forumet)
- Daniel-635
- Forumsberoende
På en gammal 518 jag hade, så gick o-ringarna sönder inuti bränsle huvudet och det fick till följd att det blev interna läckage och bilen vart omöjlig att få korrekt CO på och gick på 3-cyl på tomgång mm.
Men det går att dela på dom, extremt känsliga på att det är rent bara.
Min hade också ett plåt membran och jag tätade mitt med ytterst lite permatex, bara drog en liten rand med en mejselspets på alla tätytor.
Funkade tills jag sålde den 2000+ mil ?
Men det går att dela på dom, extremt känsliga på att det är rent bara.
Min hade också ett plåt membran och jag tätade mitt med ytterst lite permatex, bara drog en liten rand med en mejselspets på alla tätytor.
Funkade tills jag sålde den 2000+ mil ?
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- nordlanderumeå
- För mycket laddtryck