Har tagit upp detta problem på ett annat forum men jag tänkte kolla här också

Har en MSD 8245 spole med inbyggt tändsteg som jag försöker köra ihop med mitt gamla DTA E48 och fördelare. Från början fick jag inte ens någon gnista, men sen tipsades jag från flera håll om att sätta ett mostånd mellan 12v+ och signalkabeln till motorstyrningen som annars inte skulle ha någon spänning att bryta/signalera med. Då fick jag gnista och motorn startade

Jag har tyvärr monterat spolen för nära turbon, så det hela kan självklart vara ett rent värmeproblem.... Jag testade dock att kyla ner spolen lite och testa att starta en varm motor men det funkade inte, kanske blev spolen inte tillräckligt kall rakt igenom, jag vet inte

Efter att ha tröttnat på MSD-spolen testade jag att montera originalspolen och vips var problemet borta! Bilen går att stänga av och starta lätt oavsett temp

Originalspolen vill ha 2ms Coil On Time för att funka bra, ställer jag in 3ms funkar det inte utan muppar sig ungefär som MSD-spolen gör när den är varm.
MSD-spolen ska dock ha 3-4ms för att funka så vad kan hända om man ställer ned den på 2ms? Kanske skulle det funka eller vad tror ni?
På denna film ser ni nog lite hur jag monterat spolen...
http://www.youtube.com/watch?v=RpHe3URsV1k
Eller dessa bilder....

Dessa spolar används ju på nån GM-bil och där monteras de på ventilkåpan... så lite värme bör den ju klara utan att balla ur?

Mvh Nisse